رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کلاهبرداری با ترفند واریز مرحله دوم سود سهام عدالت از شهروندان بوشهری خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: در پی واریز سود سهام عدالت در ماه گذشته، مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان سهام من و سهام عدالت اقدام به سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان می‌کنند که به‌تازگی در بستر شبکه‌های اجتماعی و میان کاربران استان نیز مشاهده شده است.
 
وی در خصوص این روش کلاهبرداری گفت: به همراه پیامک یک نشانی اینترنتی به قربانی ارسال می‌شود که با کلیک کاربر روی آن، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن باید کدملی و شماره همراه وارد شود و پس از آن با نمایش عملیات موفقیت‌آمیز، از کاربر خواسته می‌شود جهت دریافت سود سهام عدالت خود، اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و نصب نماید.
 
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: در مراحل بعدی از قربانی درخواست واریز وجه اندکی به عنوان مالیات و... می‌شود و در صورتی که کاربر روی دکمه پرداخت کلیک کند، به درگاه جعلی پرداخت هدایت می‌شود و اطلاعات بانکی کاربر به سرقت می‌رود.
 
وی به مردم و هم‌استانی‌ها توصیه کرد: دریافت مرحله دوم سود سهام عدالت نیاز به هیچگونه واریز وجه و یا پرداخت اینترنتی ندارد و فریب تبلیغات کلاهبرداران را نخورند.
 
سرهنگ قاسمی افزود: همچنین از بازکردن آدرس‌های اینترنتی که در شبکه‌های اجتماعی و به‌طور معمول از منابع نامعتبر منتشر می‌شود تحت هر عنوانی خودداری شود تا مجرمان سایبری به محتویات و اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا نکنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.