رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش‌از ۹۰۰ طرح کشاورزی، تولیدی، عمرانی و خدماتی در مناطق روستایی و عشایری با حضور مسوولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

سید محمد رضا سیدحسینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست وبیناری ستاد کشوری کمیته روستایی و عشایری کشور افزود: عمده این طرح‌ها مربوط به سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و ادارات وابسته این سازمان، شرکت توزیع برق، بنیاد مسکن، تجهیز و نوسازی مدارس، ورزش و جوانان، بانک کشاورزی، علوم پزشکی، بسیج سازندگی، آب و فاضلاب روستایی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی برگزاری رقابت‌های فرهنگی، قرآنی و ورزشی، جشن‌های ویژه انقلاب اسلامی، ارائه خدمات رایگان پزشکی و دامپزشکی و اعزام تیم‌ها، برپایی نمایشگاه‌ها در مناطق روستایی و عشایری را از دیگر برنامه‌های دهه فجر کمیته روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان در بخش‌های مختلف کشاورزی بویژه صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی دارای ظرفیت‌های بی‌بدیل است که با بهره‌گیری از آن علاوه‌بر توسعه اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال می‌تواند ارزآوری مناسب برای کشور را به ارمغان آورد.

وی تاکید کرد: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان در زمینه باغبانی، زراعت، شیلات، دامداری، منابع طبیعی و استفاده از صنایع تبدیلی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب سرمایه‌گذار دارد.

حسینی گفت: شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی سیستان و بلوچستان، استان را یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور تبدیل کرده به طوریکه در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بهترین فرصت برای توسعه بخش کشاورزی است، افزود: این استان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار