موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، ایران، فلسطین و تیرگی روابط با آمریکا را سه ترس بزرگ اسرائیل در سال ۲۰۲۳ برشمرد.

در گزارش راهبردی که توسط موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تهیه شده است، فلسطین و گروه‌های مقاومت، پروژه هسته‌ای ایران و تیرگی روابط سیاسی با آمریکا ۳ خطر اصلی برای تل آویو در سال ۲۰۲۳ شناسایی شده است.

در این گزارش که امروز سه‌شنبه در وب‌سایت «والا نیوز» منتشر شد، آمده است: «با توجه به عدم وجود راه‌حلی چشم اندازی برای پایان دوره محمود عباس به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و با توجه به وضعیت در حال جوش در میان بخش بزرگی از جوانان ناامید و تقویت موضع گروه‌های مقاومت احتمال افزایش خشونت در اراضی اشغالی در حال افزایش است.»

این گزارش تهدید دوم را پروژه هسته‌ای ایران دانست  و  آن را «خطرناک‌ترین تهدید خارجی برای اسرائیل» توصیف کرد و مدعی شد ایران فاصله کمی با تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای دارد.

در این گزارش با مطرح کردن این ادعا که ایران با روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارد، آمده است: نزدیکی روابط تهران و مسکو امنیت آن در برابر غرب را افزایش داده و مقابله با غرب را عمیق‌تر می‌کند.

این گزارش با بیان اینکه تهدید سوم علیه اسرائیل آسیب به روابط سیاسی با آمریکا است، توضیح داد: «تشدید قطبی‌سازی و افراط‌گرایی در داخل آمریکا، نظام سیاسی حامی اسرائیل را تضعیف می‌کند».

این گزارش در انتها بر تقویت همکاری دفاعی و امنیتی و فناوری با آمریکا و کشور‌های اروپای غربی و کشور‌های خاورمیانه و نیز افزایش صادرات تسلیحات و همچنین افزایش همکاری با آمریکا و کشور‌های منطقه در پروژه زیست‌محیطی تاکید کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار