سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : باید مهارت‌های مردم کرمانشاه را در حوزه‌های تجارت، خدمات و گردشگری بالا ببریم.

وحید محمدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه امروز (چهارم بهمن) در جلسه شورای مهارت استان کرمانشاه، با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش‌های مهارتی در کاهش آمار بالای بیکاری استان، گفت : برای حل معضل بیکاری باید نیاز‌های مهارتی روز استان را احصاء کرده و آموزش‌های مهارتی را بر مبنای نیاز‌های روز جامعه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه باید آموزش‌های مهارتی در استان به سمت و سویی سوق داده شود که تمامی آموزش‌ها منجر به اشتغالزایی شوند، تصریح کرد: برای تحقق این مهم از همه دستگاه‌ها انتظار داریم پای کار باشند و نیاز‌های مهارتی خود را شناسایی کرده تا برای توانمندکردن افراد مرتبط با این نیاز‌ها اقدام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه باید به سمت استفاده بهینه از امکانات و منابع در حوزه ارائه آموزش‌های مهارتی برویم، گفت: باید از ظرفیت‌های مختلف برای ارتقای سطح مهارت‌های مردم استان استفاده کنیم.

محمدی استفاده از ظرفیت فضای مجازی را درحوزه مهارت آموزی خواستار شد و افزود: اگرچه لازمه فرهنگ سازی آموزش است، اما این آموزش نباید صرفا حضوری باشد، زیرا با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و یا مثلا تهیه یک سی دی آموزشی می‌توان جمعیت قابل توجهی از جامعه را از آموزش‌های مهارتی برخوردار کرد.

وی از حوزه‌های تجارت، خدمات و گردشگری به عنوان مزیت‌های اصلی استان یاد کرد و افزود: برای حل معضل اشتغال و افزایش درآمد مردم، باید مهارت افراد جامعه در این حوزه‌ها را در استان بالا ببریم.

محمدی اشاره‌ای هم به اهمیت توجه به آموزش‌های مهارتی در حوزه اخلاق حرفه‌ای در استان داشت و گفت: این آموزش‌ها مختص صنف خاصی نبوده و باید در سطح وسیع ارائه شوند.

وی اشاره‌ای هم به ضعیف بودن استان در حوزه برخی خدمات داشت و تاکید کرد: باید با توانمندسازی مهارتی جامعه به سمتی برویم که تمام خدماتی که در استان‌های همجوار ارائه می‌شود، در داخل استان هم ارائه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.