معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از احداث خوابگاه جدید دانشگاه تا دو سال دیگر خبر داد و گفت : با افتتاح این پروژه مشکل کمبود خوابگاه دانشگاه رفع می‌شود.

محمدرضا غلامی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های گسترده معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، گفت : این معاونت هم حوزه فرهنگی و هم حوزه دانشجویی را برعهده دارد و تمام فعالیت‌های مرتبط با این دو حوزه را پیگیری می‌کند که از خوابگاه و تغذیه و نقلیه گرفته تا فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و رفاهی را شامل می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این در حال حاضر در دانشگاه ۱۹ هزار کارمند، ۶۲۰۰ دانشجو و ۵۷۴ عضو هیات علمی داریم که فعالیت‌های فرهنگی آن‌ها در سطح دانشگاه، بیمارستان‌ها و شبکه‌ها با معاونت فرهنگی و دانشجویی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تشریح برخی فعالیت‌های مهم این معاونت، از تامین خوابگاه به عنوان یکی از مهمترین آن‌ها یاد کرد و افزود: در حال حاضر یازده خوابگاه داریم که ۱۷۵۴ دانشجو در آن‌ها اسکان دارند.

وی افزود: سرانه فضای خوابگاهی دانشگاه در حال حاضر حدود سه متر مربع است که در تلاش هستیم آن را به حدود پنج متر برسانیم.

غلامی از ساخت یک خوابگاه جدید ۴۰۰ نفره خبر داد و افزود: احداث این خوابگاه در دو فاز در دست پیگیری است که فاز اول آن شامل اسکلت و سقف انجام شده شده است.

وی افزود: برای فاز اول این پروژه طی چند سال اخیر ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده و اجرای آن هنوز ادامه دارد.

غلامی خاطرنشان کرد: در سفر هیات دولت به استان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاز دوم پروژه اختصاص داد شد و علاوه بر این ۵۰ میلیارد تومان هم تسهیلات بدون بهره از وزارت بهداشت دریافت کرده ایم تا بتوانیم این فاز از پروژه را هم اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با این میزان اعتبار می‌توان فاز دوم پروژه را ظرف دو سال آینده اجرایی کرده و تجهیزات آن را کامل کرد.

غلامی یادآور شد: با تکمیل و احداث این خوابگاه ۴۰۰ نفره با زیربنای ۹۵۰۰ متر مربع سرانه فضای خوابگاهی به حدود پنج متر رسیده و کمبودی در بحث خوابگاه دیگر نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: علاوه بر این، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرار است از بانک رفاه دریافت کنیم که برای خرید خوابگاه‌های متاهلی هزینه می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.