گشایش نمایشگاه فرصت‌ های سرمایه گذاری حوزه نفت، گاز و انرژی‌ های تجدیدپذیر در قشم

دومین نمایشگاه معرفی فرصت‌ های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی‌ های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در قشم گشایش یافت.

دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت،گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با حضور ۷۰ شرکت در جزیره قشم گشایش یافت.

حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: تکمیل زنجیره ارزش به ویژه در حوزه انرژی و فولاد با هدف توسعه اقتصادی مناطق آزاد در دستور کار قرار دارد تا از خام فروشی جلوگیری شود.

عبدالملکی گفت: در مناطق آزاد ۲۳۲ طرح اقتصادی و سرمایه گذاری به ارزش بیش از ده و نیم میلیارد دلار احداث شده یا در حال تکمیل شدن است که بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در این مناطق ایجاد کرده است.

او گفت: ۱۲۰ طرح دیگر نیز با هدف اشتغال زایی ۲۶ هزار نفر در این مناطق مطالعه شده که برای احداث آن‌ها سرمایه‌ای حدود ۲۵ میلیارد دلار نیاز است.

مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز گفت: اکنون ۷۰ مجتمع پتروشیمی با مجموع ظرفیت سالانه ۹۰ میلیون تن در کشور فعال هستند که با بهره‌برداری از طرح‌های جدید در دهه فجر و تا پایان سال، ۴ میلیون تن به این ظرفیت افزوده می‌شود.

افشار فتح الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم گفت: با زیرساخت‌های آماده شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، در آینده‌ای نزدیک و در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی اتفاقات مثبتی در قشم به وقوع خواهد پیوست و این جزیره به قطب انرژی منطقه و کشور تبدیل خواهد شد.

عبدالعلی رحیمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گردش مالی صنعت بانکرینگ می‌تواند بخشی از اقتصاد کشور را نجات دهد و امنیت ملی و اقتصادی با توسعه این صنعت رقم می‌خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار