معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۱۱۰ مسجد سراسر استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال بعد از سه سال در ۱۱۰ مسجد چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ثبت‌نام در مراسم اعتکاف به فراخور شرایط هر شهرستان و با توجه به اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی و مجازی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


کاظمی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی می‌توانند پاسخ سوالات خود را از ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان خود دریافت کنند.

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی امسال در مراسم اعتکاف رویکرد تبیینی خواهد داشت و از سخنرانان و متخصصان این امر در حوزه تبیین انقلاب اسلامی دعوت به عمل خواهد آمد تا در میان معتکفین حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هزینه شرکت در مراسم اعتکاف با توجه به شرایط هر شهرستان، شهر و حتی مسجد متفاوت است چرا که در برخی از شهر‌ها از ظرفیت خیرین استفاده می‌شود و از این رو سهم معتکف کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در برخی از شهر‌ها و مساجد که از کمک‌های خیری بهره‌مند نشده‌اند سهم معتکف افزایش پیدا می‌کند.

کاظمی ادامه داد: خیرین و افرادی که توانایی مالی دارند، اما شرایط حضور در مراسم پُرفیض اعتکاف را ندارند می‌توانند به صورت نیابتی از یک یا چند نفر نائب معتکف داشته باشند.

وی اضافه کرد: بسیاری از افراد هستند که به خاطر شرایط مالی نمی‌توانند در مراسم اعتکاف حاضر شوند از این رو کمک‌های خیرین و افراد نیکوکار می‌تواند زمینه حضور این اشخاص را در مساجد فراهم کند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.