عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجوز خانه مسافر باید به صورت ثبت محور در درگاه ملی صدور مجوز‌های کسب و کار صادر شود.

لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره صادر نشدن مجوز ثبت محور خانه‌های مسافر در درگاه ملی صدور مجوز‌های کسب و کار علی‌رغم اعلام این مجوز در لیست مجوز‌های ثبت محور گفت: صدور مجوز خانه‌های مسافر که هیات مقررات زدایی آن را به عنوان مجوز‌های ثبت محور اعلام کرده، از سوی میراث فرهنگی به صورت تائید محور انجام می‌شود.

سیاهکلی ضمن انتقاد از این اقدام وزارت میراث فرهنگی افزود: وزارت میراث فرهنگی می‌خواهد چه اقدامی انجام دهد مثلاً چه تخصصی را می‌خواهد در صدور این مجوز‌ها اعمال کند. خانه مسافر یک ساختمان برای سکونت یا یک رستوران و مکان استراحت است و بر اساس فرمول‌های ساخت و ساز ساخته می‌شود و مربوط به مهندسی ساختمان و مباحث عمرانی در آن مطرح است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: صدور مجوز خانه مسافر ربطی به میراث فرهنگی ندارد و باید به صورت ثبت محور در درگاه ملی صدور مجوز‌های کسب و کار صادر شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: معنی مجوز‌های ثبت محور این است یک نفر که سرمایه دارد، می‌خواهد شغلی مثل مغازه ساندویچ فروشی یا سوپرمارکتی تاسیس کند لذا در این شرایط به دولت چه ربطی دارد که به من بگوید که چه کار کنم یا چه کار نکنم؟ به همین دلیل دولت باید ضوابط و مقررات را اعلام و فرد ایجادکننده شغل آن‌ها را اجرا کند.

وی گفت: مجوز گرفتن از دولت برای راه اندازی کسب و کار فراهم کردن زمینه ایجاد امضا‌های طلایی است.

سیاهکلی با بیان اینکه معنی محدودیت در صدور مجوز ایجاد رانت، فساد و این گونه مشکلات است، اضافه کرد:  وقتی صدور مجوز کسب و کار به نوعی مربوط به جان انسان‌ها یعنی مباحث دارو، درمان، مواد غذایی و ... باشد حتماً باید نظارتی بر روی این مشاغل وجود داشته باشد تا سلامت مردم به خطر نیفتد، اما میراث فرهنگی برای صدور مجوز خانه مسافر که بیشتر مسائل ساختمان سازی در آن دخیل است، دخالت می‌کند. اصلاً گرفتن مجوز و معطل شدن مردم برای گرفتن این مجوز‌ها موضوعیت ندارد.

این نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دولت و وزارتخانه‌ها باید این مسائل را واگذار کنند، گفت: متاسفانه با ایراد‌های بنی اسرائیلی در حوزه صدور مجوز‌ها فقط مردم را از گرفتن مجوز منصرف می‌کنیم.

سیاهکلی اظهار کرد: در حوزه ساخت و ساز خانه مسافر وزارت میراث فرهنگی چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟ مردم خانه خود را به مسافران اجاره می‌دهند و به این وسیله هم درآمد کسب می‌کنند و هم به توسعه گردشگری کمک می‌کنند. وقتی بحث گردشگری مطرح می‌شود معنایش این نیست که تمام مسائل آن به وزارت میراث فرهنگی مربوط است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار