اجرای طرح ملی شناسایی اختلالات شناختی سالمندان برای اولین بار در استان یزد

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور گفت: در طرح شناسایی اختلالات شناختی، سالمندان ۶۰ تا ۷۵ سال با مراجعه به پایگاه‌های تعیین شده از نظر بیماری آلزایمر بررسی و ارزیابی می‌شوند.

صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور در استان یزد اجرایی می‌شود گفت: سالمندان ۶۰ تا ۷۵ سال با مراجعه به پایگاه‌های تعیین شده از نظر بیماری آلزایمر بررسی و ارزیابی می‌شوند تا اگر زمینه بروز این بیماری را داشته باشند تحت مداخلات طبی و توانبخشی قرار گیرند.

صالحی، رییس انجمن آلزایمر کشور هم گفت: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون نفر از سالمندان کشور به این بیماری مبتلا هستند و با افزایش جمعیت سالمندی در کشور این میزان افزایش می‌یابد.

او گفت: پیش بینی می‌شود با اجرای طرح شناسایی اختلالات شناختی در استان یزد و در ادامه در کشور تا حد زیادی از افزایش این بیماری پیشگیری شود.

صالحی افزود: در استان یزد که آغاز اجرای این طرح ملی است افراد مجری این طرح آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند و خانواده‌هایی که سالمند دارند می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های تعیین شده از سوی بهزیستی در اجرای این طرح مشارکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار