مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان از برگزاری همایش خیران اصفهان به منظور حمایت از فعالیت‌های قرآنی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

حسین خاکساری‌هرندی بیان کرد: در این همایش از هر کدام از ۱۴ شهرستان سیستان و بلوچستان یک یا دو مؤسسه برتر و همچنین خیران و مسئولان قرآنی استان دعوت شدند تا سخنان آن‌ها را بشنوند و بعد در موردشان تصمیم‌گیری کنند.

او گفت: در ادامه برنامه‌های این همایش یک روزه، برای دیدار با آیات عظام به قم سفر کرده و جلساتی داشتیم و در نهایت تمام مطالب جمع‌بندی و کارگروهی جهت بررسی مشکلات تشکیل شد.

مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان با اشاره به مشکلات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: چون این استان یک منطقه محروم و حساس است، اولین مشکل نداشتن مربی بود که قرار شد دوره‌های تربیت مربی برای آن‌ها گذاشته شود. مشکل دیگر بحث مکان بود که بسیاری از آن‌ها به دلیل اجاره بهای زیاد تعطیل شده‌اند.

خاکساری هرندی با بیان اینکه تاکنون خیریه‌های اصفهان، ۱۸۰ مسجد در سیستان و بلوچستان ساخته‌اند، گفت: مقرر شد که این مساجد در اختیار خانه‌ها و مؤسسات قرآنی قرار داده شود.

او افزود: مسئله دیگر کمک‌های معیشتی، درمانی، نوشت افزار و ... بود که از استان اصفهان و سایر استان‌ها به سیستان و بلوچستان می‌رود، بنا شد این‌ها هدفمند شوند و به منظور تشویق قرآنیان و ایجاد انگیزه بیشتر همفکری شود.

یادآور می‌شود، این مؤسسه به نشانی اصفهان، خیابان ابن‌سینا، کوچه ۳۷ دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.