سرهنگ حسن پور از دستگیری یک متهم به جرم ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری از طریق راه اندازی شرکت صوری و تبلیغات کذب در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ یدالله حسن پور گفت: در پی شکایت یک شهروند مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم با ادعای داشتن شرکت سرمایه گذاری اقدام به تشکیل پرونده تسهیلاتی بی اعتبار و اخذ وجوه، اسناد تجاری و اسناد وسایل نقلیه از مراجعه کنندگان با وعده‌های واهی افزایش سرمایه و سود آنان کرده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی این پرونده مشخص شد متهم با دایر کردن شرکت صوری در زمینه پرداخت وام با تشکیل پرونده و دریافت نصف مبلغ از مشتریان، کلیه مدارک آن‌ها اعم از چک، سفته و دیگر مدارک هویتی را دریافت و به این شیوه از آنان کلاهبرداری می‌کرده است که به همین منظور کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام تحقیقات تکمیلی از شاکی و جمع آوری مدارک و مستندات بعدی، متهم مورد نظر را شناسایی و این فرد را با انجام اقدامات اطلاعاتی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به کشف مدارک و اوراق زیادی در رابطه با خرید و فروش وام از مخفیگاه این متهم بیان داشت: این متهم در بازجویی‌های انجام شده به کلاهبرداری از شهروندان با وعده‌های فریبنده اقرار کرد و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 او با هدف پیشگیری از وقوع کلاهبردای و جرائم مشابه به عموم شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام هر گونه معامله‌ای نسبت به احراز هویت و حصول اطمینان از فروشنده و کالای خریداری شده اقدام  و پس از استعلام دقیق و تحقیقات همه جانبه اقدام به خرید کنند و هر گونه مورد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار