رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: سه صیاد متخلف که با دستگاه موتور برق در رودخانه زاب این شهرستان مشغول صید غیرقانونی ماهی بودند، شناسایی شدند.

خالد بایزیدی اظهار کرد: این متخلفان در رودخانه زاب و در نزدیکی پل «قلاتاسیان»، این شهرستان به صورت غیرمجاز و با استفاده از موتور برق اقدام به صید ماهی می‌کردند که با اطلاع از حضور ماموران یگان حفاظت از محل متواری شدند.

وی با اشاره به اینکه از متخلفان یک دستگاه موتور برق و ۲ عدد توری مخصوص جمع آوری آبزیان بجا ماند، افزود: با توجه به شناسایی متخلفان، روند قانونی رسیدگی به این تخلف در حال انجام است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با تاکید بر اینکه صید ماهی با موتور برق یک عمل غیر قانونی، ناهنجار و باعث از بین رفتن اکوسیستم طبیعی و زیستمندان رودخانه شده و نسل آبزیان را از بین خواهد برد، از شهروندان و صیادان خواست از هرگونه صید ماهی با ادوات غیرمجاز خودداری کنند.

وی گفت: استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس از تلف شدن ماهی‌ها، آنها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند؛ شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب، مانند مارهای آبی را نیز از بین می‌برد.

بایزیدی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب، صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

وی یادآور شد: آذر ماه امسال نیز ماموران یگان حفاظت این اداره پنج صیاد متخلف را در نزدیکی روستای «چکو» در منطقه حفاظت شده میرآباد این شهرستان که به صورت غیرمجاز و با استفاده از موتور برق و تور دستی اقدام به صید ماهی از رودخانه زاب می‌کردند، دستگیر و همراه پرونده تحویل مراجع قضایی دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.