مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه قطع گاز جایگاه‌های CNG موقتی و در جهت پایداری شبکه گاز است.

محمدصادق محبی‌نظر افزود: با این اقدام صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصارف گاز CNG‌ها در سطح استان داشته‌ایم.

او ادامه داد: استان همدان ۴۸ جایگاه CNG دارد که روزانه در حدود ۵۰۰ هزار مترمکعب مصرف داشته که شرکت گاز استان با هماهنگی مدیریت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان و فرمانداری‌ها اقدام به قطع موقتی گاز برخی جایگاه‌ها کرده است.

محبی بیان کرد: در جهت پایداری و تعادل شبکه گازرسانی در کشور و جلوگیری از اُفت فشار و قطعی گاز در استان‌های شمالی و شمال شرق، بنابر ابلاغ و دستورالعمل ستاد ملی گاز ایران محدودیت‌هایی برای صنایع و واحد‌های تولیدی و همچنین جایگاه‌های CNG ابلاغ شده و واحد‌های نامبرده باید از سوخت دوم و جایگزین در ایام پیک مصرف گاز استفاده کنند.

محبی‌نظر تصریح کرد: افزایش برودت هوا و سرمای بی سابقه مصرف گاز در بخش خانگی را افزایش داده و با وجود تأکیدات شرکت ملی گاز ایران در جهت صرفه جویی همچنان شعله‌های بخاری‌ها بالاست.

محبی‌نظر درباره مدت زمان قطع جایگاه‌ها گفت: با توجه به هماهنگی‌های روزانه‌ای که با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در حال انجام است، تغییراتی در جایگاه‌ها صورت می‌پذیرد و تأکید شرکت گاز استان بر عدم اخلال در سوخت‌رسانی (گاز و بنزین) است و در روز‌های آینده با توجه به بهبود شرایط آب و هوا این محدودیت‌ها برطرف می‌شود.

او با بیان اینکه رانندگان از سفر‌های غیرضرور پرهیز کرده و برای تأمین سوخت از سایر جایگاه‌ها استفاده کنند، اظهار داشت: پویش «هر خانه، یک اتاق گرم» در استان همدان که به همت شرکت گاز استان و همراهی رسانه‌های ملی و محلی و فعالان فضای مجازی شکل گرفته، تأثیر خوبی در صرفه جویی مصرف گاز داشته و جزء استان‌های پیشتاز بوده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار