معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بسیاری از بانک‌های عامل استان عملکرد خوب و مطلوبی در راستای پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ندارند.

احمدرضا دالوند از تایید ۴۰ هزار متقاضی مسکن ملی در استان خبر داد و افزود: ادارات راه و شهرسازی واجدان شرایط را در شهرستان‌های مختلف جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کنند.

وی با اشاره به قانون جهش مسکن و اقدامات استان برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: متقاضیان تایید شده در انتظار پرداخت تسهیلات برای شروع ساخت و ساز هستند.

دالوند تصریح کرد: یکی از مشکلات مهمی که در بحث مسکن شهری و روستایی استان به منظور اجرای قانون جهش مسکن با آن مواجه هستیم، پرداخت تسهیلات است که متاسفانه بیشتر بانک‌ها عملکرد خوبی ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: به منظور انجام بهتر امور باید شعب بانکی که برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن انتخاب شده اند به طور دقیق مشخص و معرفی شوند تا نظارت بیشتری بر این روند صورت گیرد.

دالوند افزود: اداره کل راه و شهرسازی نیز باید طی روند ۱۰ روزه، افراد واجد شرایط را برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کند تا یک گام اساسی به منظور جبران این عقب‌افتادگی در اجرای این طرح برداشته شود.

گفتنی است برای تامین زمین همه ۴۰ هزار نفر متقاضی واجد شرایط در لرستان حدود هزار هکتار زمین مورد نیاز است که از این مقدار حدود ۲۰۰ هکتار تامین و عملیات آماده‌سازی، تسطیح، تهیه طرح و ساخت واحد‌ها در این اراضی آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.