سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: همکاری نکردن مالکان بنا‌های تاریخی با اداره میراث فرهنگی با هدف مرمت و احیای بنا‌ها باعث شده مقدار زیادی از این خانه‌های تاریخی تا مرز نابودی و تخریب پیش بروند.

حمیدرضا خادم سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: برخی مالکان خانه‌های تاریخی، بناها را به حال خود رها کرده‌اند و در مرمت و بازسازی مشارکت نمی‌کنند و این امر موجب بروز بسیاری از مشکلات و کندی در روند مرمت و بهسازی می‌شود.

او می گوید: بسیاری از خانه‌های تاریخی دزفول تحت مالکیت بخش خصوصی هستند و ورود ارگان‌های دولتی به بحث مرمت و تغییر کاربری این بنا‌های تاریخی مستلزم همکاری مشترک مالکان است.

به گفته او علاوه بر کمبود اعتبارات میراث فرهنگی این محدود بودن آفتی برای حفظ آثار تاریخی شده است، چراکه شرط اصلی برای ورود و مرمت بنا‌ها رضایت و اجازه صاحب‌خانه است.

 اداره میراث فرهنگی با هدف حفظ بنا‌های تاریخی طرح‌های مرمتی و تسهیلات بانکی در اختیار مالکان قرار خواهد داد و سرمایه‌گذاران و مالکان می‌توانند با مرمت و تغییر کاربری از فرصت خوبی که برای رونق گردشگری و احیای بنا‌های تاریخی به وجود آمده استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.