مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آمار بازماندگان از تحصیل واقعی نیست، یک دانش‌آموز جامانده از تحصیل هم برای ما زیاد است.

مسعود حمیدی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آمار کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی استان بین ۱۷ تا ۱۳ هزار نفر است که این آمار با توجه به جمعیت دانش‌آموزی خوزستان که حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی دارد، آمار بالایی نیست، اما یک دانش‌آموز جامانده از تحصیل هم برای ما زیاد است.

او می گوید: آمار بازماندگان از تحصیل واقعی نیست؛ به عنوان مثال برای مقطع ابتدایی در ابتدا اعلام شد که ۱۷ هزار بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد و بعد رقم ۱۵ هزار عنوان شد و بعد اعلام شد که ۱۳ هزار نفر هستند. 

به گفته او در تلاش برای شناسایی این دانش‌آموزان هستیم؛ بخشی از آن‌ها را نتوانسته‌ایم پیدا کنیم و پیدا کردن این کودکان سخت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اداره‌کل بهزیستی اعلام کرده است که بیش از ۲ هزار کودک توانایی ذهنی آموزش ندارند. تعدادی از دانش‌آموزان نیز فوتی هستند که والدین آن‌ها بنا به دلایلی اعلام نمی‌کنند. تعدادی نیز از استان خارج شده‌اند؛ برای شناسایی ۱۳ هزار کودک بازمانده از تحصیل، به مساجد، بهزیستی، کمیته امداد و... اعلام آمادگی برای همکاری کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.