رئیس جمهور در جلسه دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: امسال تمام تلاش دولت بر این بود که رشد اقتصادی محقق شود‏‏‏ و امسال شاهد رشد اقتصادی ۴ درصدی هستیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان روز یکشنبه در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در جلسه علنی مجلس با تشریح شرایط کشور اظهار کرد: باید شکرگزار خداوند بزرگوار باشیم که با وجود همه دشمنی‌ها، توطئه‌ها و فکر‌ها حضور مردم و مشارکت ملت صبر و بردباری مردم باعث شد که دشمن ناکام شود.

رئیسی ادامه داد: اینکه دشمنان می‌خواهند بخش قابل توجهی از حاکمیت ما را مورد سرزنش قرار بدهند به دلیل موفقیت ما است؛ هیچ ارتشی و هیچ نیروی مسلحی به میزانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تروریسم مقابله کرد و شر تروریست‌ها را از سر منطقه کوتاه کرد، تلاش نکرده است؛ این موضوع را هم ارتش‌های کشور‌های منطقه معترف هستند و هم مسئولین عالی در سراسر منطقه معترف هستند که سپاه در برخورد با تروریسم نقش اول را داشته است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در همین مدت کوتاه بار‌ها مسئولان به ما گفتند که اگر سپاه نبود و اگر حاج قاسم سلیمانی و مجاهدت‌های سپاه نبود، اکنون شرایط در کشور ما و منطقه به شکل دیگری بود.

وی با قدردانی از سپاه اظهار کرد: کسانی که امروز می‌خواهند این سپاه مقتدر را مورد سرزنش قرار دهند به دلیل این حرکت انقلابی در مبارزه با تروریسم نقش آفرینی از تلاش آن‌ها تلاش مذبوحانه است مانند محاسبات قرن محکوم به شکست است.

به رشد اقتصادی ۴ درصدی رسیده‌ایم

رئیس جمهور در ادامه با ارایه آماری از شرایط اقتصادی کشور گفت: امسال تمام تلاش دولت بر این بود که رشد اقتصادی محقق شود. در دهه ۹۰ مشکلات بسیاری در این رابطه داشتیم، اما امسال شاهد رشد اقتصادی ۴ درصدی هستیم.

آیت الله رئیسی رشد سرمایه گذاری و کاهشی شدن نرخ تورم و رشد تولید را از دیگر دستاورد‌های دولت در سال جاری برشمرد و افزود: هم اکنون شاهد رشد تجهیزات و ابزار تولید به میزان ۵۵ درصد هستیم.

وی به تصویب اعطای کالابرگ الکترونیک به خانوار‌ها در قانون بودجه امسال اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌ها برای انجام این کار در استان‌ها آماده شده است و گزارش آن به زودی به مجلس و مردم ارایه خواهد شد.

رئیس جمهور تلاش برای تحقق درآمد‌ها در حوزه نفت و مالیات به ویژه فرار مالیاتی را از دیگر رویکرد‌های دولت برشمرد و گفت: تلاش شده تا درآمد‌های مالیاتی دولت به طور کامل محقق شود.

مستندات بیانگر تحقق یک میلیون شغل است

رئیس جمهور در ادامه با ارائه آماری از شاخص‌های تولید و اشتغال در کشور اظهار کرد: رشد بخش صنعت در شش ماهه اول معادل ۴.۹ است. شاخص تولید شرکت‌های صنعتی در بورس ۷ درصد رشد داشته درحالی که این شاخص در گذشته صفر بوده است.

آیت الله رئیسی افزود: در تولیدات صنعتی از جمله خودرو انواع سواری ۱۳ درصد، وانت ۵۴ درصد، ون ۱۵۴ درصد، تولیدات پتروشیمی ۸ درصد رشد داشته است که این‌ها همه نشان دهنده افزایش و رشد تولید در کشور است.

وی به افزایش ۱۹ درصدی ارزش صادرات غیر نفتی افزایش واردات کالا‌های سرمایه‌ای اشاره کرد و گفت: نسبت به اشتغال آنچه که دولت وعده داده برای اشتغال یک میلیون، مستندات نشان میدهد که اشتغال قریب به یک میلیون محقق شده است.

رئیس جمهور به رشد ۱۷ درصدی تولید غلات در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: بهبود وضعیت تجاری در حوزه کشاورزی نیز قابل توجه است؛ این رابطه ۳.۷ میلیون تنی بخش کشاورزی و رسیدن صادرات از حدود ۱۶ میلیون تن به ۲۰ میلیون تن را داشتیم.

وی افزود: افزایش ۷۱ درصدی شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی نیز از دیگر دستاورد‌های دولت بوده است.

چهار مساله اساسی مردم و برنامه دولت

رئیس جمهور مسکن، معیشت، خودور و سلامت را چهار اساسی مردم دانست و افزود: دولت برای آن‌ها برنامه کوتاه مدت دارد و وضعیت در آینده نزدیک متفاوت خواهد شد.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: راهبرد دشمن ایجاد یاس در مردم است و می‌خواهد شرایط را برای مردم سخت کند و ما باید تلاش کنیم پیام اقدامات دولت و اظهارات نمایندگان مجلس پیام امیدبخشی برای جامعه باشد.

آینده را بسیار روشن می‌بینم

رئیس جمهور گفت: آینده را بسیار روشن می‌بینم و آمار‌های همه نهاد‌های ذی‌ربط از رشد اقتصادی، رشد تولید، رشد سرمایه‌گذاری و رشد اشتغال حکایت دارد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: دشمن نمی‌خواهد پیشرفت کشور را ببینند و ما با کار و تلاش و همدلی شاخص رشد را ارتقا می‌بخشیم و زمینه یاس و ناامیدی را از بین می‌بریم و دشمن را ناکام خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: نسبت به بودجه ۱۴۰۲ که در کمیسیون تلفیق بررسی شد و اکنون در صحن مجلس مطرح است، تلاش شده سیاست‌های کلی برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد؛ سند ملی آمایش سرزمینی در جهت توزیع امکانات، سند ملی دولت مردمی هم در این لایحه مورد تأکید و توجه قرار گرفته و از درج احکام غیرمرتبط با بودجه اجتناب شده است. احکام دائمی در بودجه نیامده و احکام سنواتی به‌صورت جداگانه ارائه شده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در این لایحه شفافیت و درج تمام منابع و مصارف در سقف بودجه کل کشور مورد تأکید قرار گرفته است. بهبود معیشت مردم، عدالت در پرداخت‌ها، کاهش تورم، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، حمایت از بازار سرمایه، افزایش سهم درآمد‌های مالیاتی از طریق مؤدیان جدید، مسائل مربوط به حوزه بهداشت و درمان و مهمتر از همه رشد اقتصادی و موضوع مهم اشتغال مورد توجه قرار گرفته است. نکته دیگر، فعال شدن صندوق‌های عدالت و پیشرفت در تمام استان‌ها برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و استفاده از درآمد‌های استانی است.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: نکته دیگر تأمین یارانه نقدی یا کالابرگ‌های الکترونیک است که معادل ۳۶۰ همت در نظر گرفته شده است. تأمین یارانه نان، رشد متوسط ۲۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان و پیش‌بینی حداقل حقوق به میزان ۷ میلیون تومان، معافیت‌های مالیاتی درآمد‌های ماهیانه تا ۷ میلیون تومان، کاهش تعرفه‌های گمرکی نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی از چهار درصد به یک درصد و پیش‌بینی برای واردات خودرو از دیگر موضوعات مورد توجه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ است.

وی افزود: ما هم تولید خودروی با کیفیت، و هم واردات برای رفع کمبود‌ها را در بودجه ۱۴۰۲ مورد توجه قرار دادیم. از روز تصویب طرح واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، کار آیین‌نامه‌نویسی و اقدام برای واردات خودرو آغاز شده و تأخیری در این موضوع وجود نداشته است.

رئیس‌جمهور با اشاره به تخصیص ۳۱ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در استان‌ها از طریق صندوق عدالت و پیشرفت، تصریح کرد: برای هر استان هزار میلیارد تومان تنخواه در نظر گرفته شده و مازاد درآمد‌های حقوق دولتی استان مثل معادن و دیگر درآمد‌های دولت برای کمک به اشتغال و پایان یافتن تمام پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص پیدا کرده است. افزایش اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای به میزان ۲۶ درصد، پیش‌بینی تأمین سرمایه از محل تهاتر دارایی‌ها و تهاتر نفت برای تولید و پیش‌بینی ۵۴۰ همت سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دولتی نکته مهمی است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: کاهش ۷درصدی مالیات واحد‌های تولیدی، اختصاص ۱۵ همت سهام دولت به صندوق تثبیت سرمایه که کمک بزرگی به این صندوق می‌کند.

وی اضافه کرد: رشد ۴۳ درصدی اعتبارات بخش سلامت، اختصاص ۱۰ درصد از منابع هدفمندی بابت یارانه دارو، در حوزه مسکن و حمل و نقل تامین منابع مالی برای حمایت از ساخت مسکن، تامین زمین مورد نیاز برای پروژه‌های احداث مسکن و تخفیف مالیاتی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده است.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: همه تمام تلاش ما هم امسال و هم برای سال ۱۴۰۲ تلاش ما بر این بوده است که مغایرتی میان درآمد‌ها و هزینه‌ها نباشد، زیرا کسری بودجه امر پسندیده‌ای نیست و مجلس و دولت آن را نمی‌پسندند و آثار تورمی هم دارد.

رئیس جمهور افزود: ریسک در منابع به حداقل برسد درآمد به نحوی تعریف شده است که ریسک آن حداقلی باشد. البته ممکن است اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای بیفتد، اما تلاش شده ریسک حداقل باشد. سعی کرده‌ایم تکالیف بانک‌ها را در بودجه امسال به حداقل ممکن برسانیم. مدیریت بر بودجه، مدیریت بانک‌ها، مدیریت بازار سرمایه از نکات مورد تاکید در این بودجه است.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: از نکاتی که نمایندگان به آن توجه دارند این است که ما از ۴۰ درصد صندوق توسعه ملی در بودجه نیاوردیم. منابع برای بودجه امسال از سنواتی است که ما این ۴۰ درصد را لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیاوردیم در سنوات گذشته دیگران می‌آوردند شما به خاطر دارید که یکی از منابع مهم برای دولت از این ۴۰ درصد استفاده می‌کردند، اما ما این را ذکر نکردیم و در منابع بودجه هم نیاوردیم که نکته قابل توجهی است.

رئیس جمهور عنوان کرد: اینکه سوال می‌کنند بودجه نسبت به درآمد‌ها چگونه افزایش پیدا کرده است به این شکل است که مالیات مربوط به مودیان جدید و کسانی است که فرار مالیاتی می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی درباره اینکه چرا هزینه‌ها افزایش دارد هم موضوع قابل توجهی است و برخی‌ها سوال می‌کنند، گفت: هزینه‌ها یک بخشی مربوط به حقوق و دستمزد است که در سال جاری حقوق و دستمزد افزایش پیدا کرد و بخشی هم مربوط به ۱۵۰ همتی است که از هدفمندی آمده و در این قرار گرفته است وگرنه اگر بخواهیم اصل آن را حساب کنیم هزینه بیشتر از ۲۱، ۲۲ درصد نخواهد شد، اما وقتی آن‌ها را هم کنار آن قرار می‌دهیم عدد افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم با مدد الهی و با توجه به این شاخص‌هایی که عرض کردم که نشان‌دهنده رشد است بدانید وضعیت ارز، طلا و بسیاری از گرانی‌ها در کشور کاهشی خواهد شد. ما به‌رغم همه القا کردن یاس و ناامیدی که از سوی دشمنان صورت می‌گیرد یا برخی تردید‌ها که می‌خواهند به جامعه القا کنند با توجه به منابع و ظرفیتی و منابع انسانی کارآمدی و همکاری امروز دولت و مجلس وجود دارد در اجرای منویات رهبر انقلاب و آنچه خواست مردم است آینده را بسیار روشن می‌بینیم.

آیت‌الله رئیسی افزود: همه آمار‌های ارائه شده از سوی مرکز آمار، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس نشان‌دهنده رشد در کشور است؛ آنچه ما می‌بینیم در رشد اقتصادی، رشد سرمایه‌گذاری، رشد تولید و رشد اشتغال همه شاخص رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد رشد و پیشرفت ملت ایران را ببیند، افزود: یقین بدانید با اراده پولادینی و مشارکتی که مردم دارند و همتی که همه مخلصین در دولت، مجلس و همه کارگزاران در سراسر کشور دارند، این رشد را ارتقا می‌بخشیم و زمینه هرگونه ناامیدی و یأس را در جامعه از بین می‌بریم و در این عرصه هم دشمن مانند عرصه‌های دیگر ناامید و شکست خواهد خورد.

آیت‌الله رئیسی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری مجلس و دولت برای رفع نواقص و شبهات لایحه بودجه ۱۴۰۲ و تنظیم یک سند مالی قابل اتکا برای کشور، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: پیام بودجه به همه فعالان اقتصادی، بازار، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان باید پیام امیدبخش و مثبتی باشد و احساسمان این باشد که فعالیت و تلاش در کشور مضاعف شده و امید را در کشور روزبه‌روز شاهد باشیم و این تصویب‌ها، اقدامات و تصمیم‌ها بتواند امید را روزبه‌روز افزون کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
لطفاً نظرات را بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
صفا
۱۱:۲۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
یه عمر پای منابر اون موقع که اعتقادات مردم پایه و اساس داشت شنیدیم که دروغگو دشمن خداست وای به اون موقعی که گوینده آن دروغ روحانی باشه هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک .خجالت بکشید ازسفره خالی میلیون ها ایرانی و کار دو و سه شیفته آنها شرم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
جناب آقای رئیس جمهور، اون علامت منفی قبل از عدد چهار را عمداً ندیدید یا موقع خواندن از روی نوشته عجله کردید؟

اونجا نوشته رشد اقتصادی منفی چهار درصد (%4-).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
با این همه گشایش اقتصادی یه وقت تسمه تایم پاره نکنیم...
Iran (Islamic Republic of)
یاد دوران دهه ۶۰ بخیر که مهربونی و صفایی بود
۲۳:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
جناب رئییسی گرونی لهمون کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
با کدوم برق به این رشد رسیدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
نمی‌دونم شاید
۲۰:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
شاید شده باشه شایدم دارن الکی میگن فقط خدا می‌دونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
قطار پیشرفت رشد اقتصادی کنترل کننده تورم بوجود آورنده اشتغال سازنده مسکن و بهبود دهنده معیشت مردم با سرعت نور. به مخترع و سازنده چنین قطاری باید دست مریزاد گفت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
مزاح میفرمایند. نیست که شوخ طب هستند ایشان
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسن
۱۶:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
رئیس دفتر روحانی دو سال بعد از شروع دولت ۱۱ گفت: ما این دوسال آوار برداری کردیم(مقایسه شرایط اقتصادی سال ۹۲ با ۱۴۰۰ با خودتان). طبیعی است وقتی ماهانه دولت دارد «۱۳ هزار میلیارد تومان» بدهی دولت قبل را می دهد، بزرگ تر شدن سفره ۸۰ میلیون نفر نیازمند زمان است. غیر عاقلانه است اگر قرار بود دوساله و در این شرایط پیچیده، قدرت خرید مردم به یکباره دو سه برابر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
تو رو خدا یه فکری به حال دلار بکنید که افسار پاره کرده
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۶:۱۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
بله بخاطر همون دلار شد ۴۷ هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
اون چیز که قابل توجه هست اینکه در زمان انتخابات هم خیلی ها در بخش نظرات سایت ها می گفتند رای نمی دهیم و رئیسی و بقیه شبیه هم اند و غیره. اما دیدیم نظرات در فضای مجازی منبع معتبری نیست. الان هم همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
کو کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
واقعا این رشد اقتصادی کجاست،؟ یا شما چشم بصیرت دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
یارو فکر میکنه قیمت دلار که بالارفته یعنی اقتصادش رشد کرده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
خودروسازان عمدا با همدستی دولت ، فروش خودرو رو وارد بورس کالا کردن تا فقط قشر مرفه بتونن خودروی کارخانه رو دوبرابر بخرند و دست اقشار متوسط و فقیر جامعه رو از خرید خودرو قطع کنند و این است رشد اقتصادی، البته شاید منظور از آقای رئیسی رشد اقتصادی آقازاده ها و آقایان مسئولین است چون جدیدا اون تعداد خودروی وارداتی رو فقط آقازاده ها میتونن بخرند و رشد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
گرسنه دین وایمان نداره ،امروز فرداست که بیان سراغتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
آقای رئیسی اگه یه بار دیگه دروغ بگین خودکشی میکنم و خونم گردن شما..با دلار ۴۳هزار تومان . خودروی قوطی حلبی ۵۰۰ میلیونی بازار مسکن و اجاره های ماورائی ، چرا اینقدر دروغ میگین اخه
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۴۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
بهتر بود بفرمایند شاهد تورم نزدیک به صد درصدی هستیم !
رشد اقتصادی حتما برای مسئولان بوده. مردم فعلا با تورم له کننده مواجهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
45
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
خدایا شکرت. راستی و درستی فقط برازنده خودت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
سلام ، موفق باشید درخصوص پرداختی ها حقوق کارکنان وبازنشسته برابر عدالت محوری وشفافیت مد نظر قرار گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۱۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
حقوق بنده سال ۹۶ معادل سه عدد سکه بود. الان کمتر از یک عدد نیم سکه است !!!!
الحمد لله معنی رشد اقتصادی را فهمیدیم!
Iran (Islamic Republic of)
یاحسین
۱۳:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
عجب....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
خب حله پس یعنی سال آینده شاهد نزول ۴۰۰ درصدی اقتصاد خواهیم بود :)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
راس میگه من شاهدم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
قیمت انواع سکه ادره دم ودقیقه گرون میشه و تاثیر خودشا روبقیه اجناس میزاره اونوقت آقای رئیس جمهور میفرمایند رشد اقتصادی...واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
خب از دید جناب رئیس و وزرای کارامدشان همین یعنی رشد اقتصادی.
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۳:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
آره ماهم داریم روز به روز بدبخت میشیم و ارزش پول فوق العاده داره میاد پایین ماهم داریم زندگی میکنیم کی به کیه دلارشده ۴۵ هزار تومن
اصلا بشه ۵۰ هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
چهار دهم یک درصدی خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
رشد اقتصادی چی هست اصلا !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
مزاح نفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
رشد قیمت دلار هم بگین که شده ۴۳۶۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
از قطار حرکت پیشرفت چه خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
دروغ ۱۳خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
همت دیگه چیه؟ واحد پول جدیده؟ اقتصاد من درآوردی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
همت یعنی هزار میلیاردتومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
فقط تاسف
Iran (Islamic Republic of)
سولماز بازه
۱۲:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
حضرت علی می فرمایند یکی از بزرگترین گناهان خوب جلوه دادن بدی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
رشدشمابیشتراز ۴ درصده الان قیمتها خیلی از ۴ درصدبیشتررشدداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
با خام فروشی نفت، فولاد، پتروشیمی؟ و....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
دولت میخواهد انگار کالا برگ بجای پول نقد بده. کالا برگ مورد قبول مردم نیست. کالا که دولت میخواهد بدهد با نرخ ازاد بازار هست. سیصد هزار تومان یک کیلو پنیر ونیم کیلو گوشت میکنه. دولت اگر یارانه را به کالا برگ تبدیل کنه. طبقه پائین به خیابانها خواهند ریخت. دیگر هیچ کس جلو دارش نخواهد بود. یارانه هر شخص سه میلیون میباشد. دولت بقیه را میخورد. این سیصد تومن را هم میخواهد بالا بکشد. با کالا برگ میخواهد اقتصاد ور شکسته را روی پا نگه دارد. این مورد قبول مردم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
چرا ی بودجه ویژه برای بخش راهستزی وریل مثل بخش مسکن کنار نمیگدارید والا جاده نداریم اینهمه تصادف وازانطرف فشار تزریق ماشین ی کودک هم متوجه میشه هرماشینی اضافه بشه باید به نسبت جاده اضافه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
جناب رئیسی من سه روز پیش موبایل قیمت کردم ۴۳ میلیون ولی الان همون موبایل شده ۴۹ میلیون، سایر اجناس هم همینطور فقط کافیه دوربین صداوسیما بیاد بین مردم سوال کنه تا بفهمید نرخ تورم یعنی چی، سفره این مردم روزبه روز کوچیکتر میشه ولی شما میگی اقتصاد رشد کرده و تورم پایین اومده
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
شاید۴درمیلیونیوم‌درصدبوده‌اشتباهی‌خوندن‌۴درصد،بابت‌۱میلیون‌شغل‌هم‌‌احتمالا‌کارتن‌جمع‌کن‌هاوزباله‌گردهاواونهایی‌که‌توسطل‌زباله‌ها‌دنبال‌نون‌میگردن‌روهم‌حساب‌کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
رشد دلار چیز دیگه ای میگه!!
Iran (Islamic Republic of)
صالحی
۱۱:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
آینده را بسیار روشن می‌بینم...(جوک سال)
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۵۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
حتما در نورافکن نگاه کردی !!
برای چشمهات خوب نیست. آسیب میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
کجاست؟ چرا این رشد بادش به تن کسی نمیخوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
احسنت ،آینده روشن است شکی نیست دلاور،خسته نباشی ولی فکری به حال،دلار شیطان بزرگ هم بکن تا یه کم میره بالا ،همه چیز میره بالا،مثل آهن الات،بابا چرا شما تنگه هرمز رو نمیبندین
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۴۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
احساس ملت 400 درصده اشتباه نمیکنید میگید 4 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
حرف الکی نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
ملت غیور ایران را میگن نه شمارا
جایگاه خودتم گم کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
بهههههههه بهههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
ما که آینده روشن نمیبینیم آقای رئیس مجلس
امسال هر چیزی که فکرشو کنید قیمتش دو برابر شد
اختلالات اینترنتی هم کلی رو کار ما تاثیر گذاشت
مسئولین و فرزندانشون وقتی حقوق نجومی میگیرن باید بگن آینده روشنه
کسی که فکر مردم نیست
6 تومن حقوق بگیری و 4 تومن تو یه خونه گلنگی اجاره بدین
با ده ها هزینه سرسام آور بازم میگی آینده روشنه؟
خیلی ها که اصلا بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
عزیزم آینده روشن هست ولی نه برای من و شما آینده برای رانت خواران و مفسدین و سرمایه داران و برای آقازاده گان دارای ژن برتر روز به روز روشن و روشن تر میشه ..... هرکس آینده را از دید و سمت خودش پیشگویی می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
چقدر دروغ میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
البته رشد اقتصادی شما یعنی بالابردن نرخ ارز و هزینه های زندگی مردم و دست در جیب ملت کردند و تامین مالی دولت از این راه.
خوب حالا رییسی 4 درصد یعنی چقدر؟
می تونی بنویسی و از روش بخونی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
دروغ نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
ما هم شاهد بد بختی خودمون هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۲۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
دروغ دروغ دروغ فقط آمارهای الکی و عدد و رقم ساختگی . آخه این رشد اقتصادی کجاست ؟؟؟؟ وقتی روز به روز جیب مردم داره خالی تر میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
چرا حرف الکی میزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۱:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
تو این رکود اقتصادی مشکلات معیشتی و خوابیدن بازار سرمایه تو خونه های ملت کم رونق شدن بازار های کار و تورم بیش از اندازه این آمار ها رو دقیقا از تو کدوم تحلیل و نمودار بیرون میکشید؟؟؟؟شاید بالا رفتن قیمت های اجناس رو تو نمودار به پای رشد اقتصادی محاسبه میکنید؟؟؟؟ هر بالا رفتنی رشد نیست جناب رییس جمهور به جای دادن این اعداد و ارقام که معلوم نیست از جیب کدام تحلیلگری زده بیرون به فکر پیاز 30 تومنی و گوشت 350 تومنی باش مرغ کیلو 64 تومنی و حبوباتی که دیگه قیمت ثابت نداره عدد و ارقام ادم و سیر نمیکنه واقعیت جامعه رو هم تغییر نمیده فقط حجابی میشه رو چشمای شما که واقعیت امروز ایران رو نبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
گوشت کیلویی 185 هزار تومان هست .
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۹:۱۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
راسته گوسفندی 350 مغز ران 480 عزیز جان از کجا میگیری قیمت گوشت گوسفند ماده هم الان این نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
چرا ساکت نمیشید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۰۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
ارزش پول ملی را دریابید .
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
پول ملی دیگر ارزشی ندارد که نیاز به دریافتن باشد !!
پول ملی تبدیل به کاغذ بازیافتی شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
شما درست میگید...
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۰۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
آقای رئیسی 4 درصد به نظرت زیاد نیست میشه یکمی تخفیف بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
ها این که گفتی یعنی چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
اینهارا به اربابان آمریکایی واروپائیت بگو بدبخت کاسه لیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
۱۳:۲۲ حرف چرت نزن بیشرف مگه قیمتا رو نمیبینی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
به امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
بلللللله . از بورس پیداس. بورس هر کشوری آیینه ی تمام نمای اقتصاد اون کشور محسوب میشه‌ . بورس ایران هنوز نتوانسته شاخص سال ۹۹ را که بالای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بوده را پس بگیرد!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۵۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
بورس ایران محل دلالی است . محل دلال بازی و شانتاژ و محل افزایش،قیمت کالاها توسط سرمایه دار. و محل کسب درآمد برای دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
رشد قیمت‌ها منظرتونه ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
آینده روشن ........
ههههههههههههههههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
روی کاغذ بله ولی لطفا به کوچه بازار هم سری بزنید و به پایین ترها هم نگاه کنید آن وقت خواهید فهمید از واقعیت تا روی کاغذ تفاوت بسیار است آقای رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
رشد کجا بود حاجی تورو خدا از خواب غفلت بیدار شید بیایین تو مردم عادی ببینید داریم چجوری زندگی میکنیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
شاهد گرانی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
منظورش رشد اقتصادی 4 درصدی ها بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
۴ درصد رشد
۴ سال ریاست جمهوری
۴ میلیون مسکن
Iran (Islamic Republic of)
ع م
۱۵:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
۴ سال ریاست جمهوری
۴ میلیون مسکن
۴ درصد رشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
15:44 و 15:49 بالاخره اسم کاربریت ناشناسه یا ع م ؟ به هر حال عمه جان مگر اینکه تو کوچه شما 4 میلیون مسکن ساخته باشن. اول قرار بود سالی یه میلیون بسازن. بعد شد که تا آخر 4 سال 4 میلیون میسازن. بعد 4 سال هم کی به کیه.
آخرین اخبار