مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از امدادرسانی به ۵۸۰ حادثه‌دیده از ابتدای طرح زمستانه امداد و نجات این جمعیت در استان خبر داد.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با ارائه گزارش عملیات امداد و نجات و خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر استان از ۲۳ آذر لغات ۲۸ دی‌ماه، گفت : طی مدت مذکور به ۹۲ مورد حادثه در سطح استان امدادرسانی شده که حوادث جاده‌ای با ۶۵ مورد و برف و کولاک با ۱۸ مورد بیشترین عملیات‌های امداد و نجات را داشته است.

وی مجموع آسیب‌دیدگان ۹۲ مورد حادثه ذکر شده را ۵۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: در طرح زمستانه امداد و نجات به ۲۹۸ نفر گرفتار در برف و کولاک، ۲۲۱ نفر در حوادث جاده‌ای، ۲۶ نفر در سیل و آبگرفتگی، ۳۲ نفر در حوادث شهری و ۲ مورد در حوادث کوهستانی و یک نفر حضوری خدمات‌رسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: ۵۵ نفر آمار نجات یافتگان حوادث اخیر بود که ۴۷ نفر به مراکز درمانی انتقال و هشت مورد هم درمان سرپایی داشته که بیشترین انتقال مربوط به حوادث جاده‌ای با ۳۶ مورد انتقال و ۸ نفر درمان سرپایی بوده است.

وی با اشاره به اسکان ۷۰ نفر، افزود: ۴۷ نفر در برف و کولاک و ۲۳ نفر در حوادث جاده‌ای اسکان داده شده است.

محمدی با بیان اینکه در طرح امداد و نجات زمستانه هلال‌احمر تاکنون عملیات امداد هوایی نداشته‌ایم؛ مجموع تیم‌های عملیاتی اعزام شده در این طرح را ۱۰۵ تیم عنوان کرد و ادامه داد: ۴۶۰ نفر آمار نیرو‌های عملیاتی بوده که در مجموع ۸۶ دستگاه آمبولانس به حوادث مربوط اعزام شده است.

وی میانگین زمان حضور در عملیات حوادث جاده‌ای از زمان اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه یک دقیقه و ۵۱ ثانیه اعلام کرد و افزود: این میانگین زمان عملیات جاده‌ای از آغاز تا پایان عملیات ۵۹ دقیقه و ۲۴ ثانیه بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.