مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیئت های مذهبی پای کار مدیریت مصرف انرژی هستند، گفت: در این زمینه مساجد اقدامات بسیار خوبی انجام دادند

حجت‌الاسلام احمد رضایی گفت: در روز‌های برودت هوا و ضرورت مدیریت مصرف انرژی مداحان، تشکل‌های مذهبی، روحانیون و ... در راستای حل مشکلات پیش آمده برای مردم و مدیریت مصرف انرژی پیشتاز بودند.

او افزود: از این جهت از متولیان مساجد خواسته شده که همگام با مردم و برای کمک به دولتمردان سیستم‌های گاز سوز مساجد و هیئت‌ها را خاموش و یا از سوخت جایگزین استفاده کنند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه از مردم و نمازگزاران درخواست شده تا از پوشش گرم هنگام حضور در مسجد استفاده کنند، بیان کرد: برخی از تشکل‌ها تدابیر لازم جهت اسکان مردم در صورت قطع گاز در نظر گرفته اند.

وی با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی پیرامون رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز توسط روحانیت در مساجد انجام شده است، گفت: اقداماتی، چون همکاری هیئت‌های مذهبی شهرستان در اسکان مسافرین درراه ماندگان و همچنین بستن گاز هیئت در جهت کاهش مصرف گاز توسط اقشار مذهبی انجام شد.

پویش «هر خانه یک اتاق گرم»

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در مورد پویش «هر خانه یک اتاق گرم» اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌ها، پویش‌هایی، چون هر منزل یک اتاق گرم و پویش خانه گرم برای همه با هدف صرفه‌جویی در مصرف گاز انجام شد.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: این پویش در دو بخش ارسال ویدئو‌های کوتاه یک دقیقه‌ای برای عموم و ارسال ایده‌های خلاقانه‌ای که موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود، برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در برخی از مناطق هم مساجد با استفاده از فضای مجازی جهت کمک به خانواده‌های فقیر اقداماتی انجام دادند تا در شرایط برودت هوا این اقشار با مشکل رو به رو نشوند.

او یادآور شد: تأمین سوخت جایگرین برای خانوار‌های روستایی و نیازمند، شناسایی خانواده‌های فقیر و اهدای پتو و تأمین بخاری‌برقی و کپسول گاز برای این قبیل خانواده‌ها از طریق گفتگو با خیرین توسط هیئت‌های مذهبی و مساجد انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.