بازارچه مرزی اروندکنار در مسیر رونق و توسعه

راه‌اندازی مجدد بازارچه مرزی اروندکنار علاوه بر گسترش اشتغال جوانان منطقه تاثیر زیادی در بهبود وضعیت معیشت مردم به ویژه مرزنشینان داشته است.

بازارچه مرزی اروند کنار آبادان با مساحت بیش از پنج هزار متر مربع و زیر بنای یک هزار متر مربع و ۳۲ غرفه در حالی در شهریورماه ۱۳۹۴ افتتاح شد که عملا به دلیل بی‌توجهی و نبود زیرساخت مناسب بدون هیچگونه فعالیتی تعطیل شد.

اختصاص سه میلیون دلار سهیمه ارزی برای واردات کالا

یکی از نمایدگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:با پیگیری انجام شده سه میلیون دلار سهیمه ارزی برای واردات کالا از طریق بازارچه مرزی اروندکنار اختصاص یافته است.

سیدمحمد مولوی افزود: برای تسهیل کار بازرگانان و بخصوص نگهداری کالا‌های وارداتی انباری با مساحت ۲ هزار متر مربع در اختیار مدیر بازارچه مرزی اروندکنار قرار گرفته است تا بازرگانان و تجار محلی کالای خود را در آن قرار دهند.

وی اظهار داشت:راه‌اندازی مجدد بازارچه مرزی اروندکنار زمینه فعالیت‌های تجاری صادرات و واردات را برای شهرستان‌های مرزنشین به ویژه آبادان و خرمشهر فراهم می‌کند.

مولوی در خصوص واگذاری غرفه‌های بازارچه مرزی اروندکنار نیز اظهار داشت: متقاضیان از طریق بخشداری اروندکنار می‌توانند نسبت به درخواست غرفه اقدام کنند.

صادرات ۵۰ هزار راس احشام از اروندکنار به کویت

بخشدار اروندکنار در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بازارچه اروندکنار با این وسعت می‌تواند اشتغال زیادی را برای مردم این منطقه ایجاد کند.

صادق جلالی با اشاره به موقعیت نزدیک بندر اروندکنار به خلیج فارس گفت: در مدت سه ماه گذشته ۵۰ هزار راس احشام از این بندر به بندر کویت صادر شده است.

وی همچنین از رشد ۲۷۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر اروندکنار خبر داد و گفت: در ۹ ماه سال ۱۴۰۱ در این بندر بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ تن کالا تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: با تکمیل ساخت اسکله هزار تنی با طول ۱۲۰ متر در بندر اروندکنار تبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خلیج فارس شتاب بیشتری گرفته است.

جلالی گفت:این اسکله ظرفیت تخلیه و بارگیری هشت شناور به صورت همزمان را دارد و با وجود آن ۲۵ شناور به شناور‌ها فعال این بندر تجاری افزوده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.