یک باند هشت نفره که صرفا در زمینه سرقت طلا، جواهرات و پول نقد از منازل در اقصی نقاط کشور فعالیت می‌کردند در نظرآباد شناسایی و بازداشت شدند.

سامان قاضی زاده، دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد از شناسایی و بازداشت باند هشت نفره سرقت در این حوزه قضایی خبر داد و گفت: اعضای این باند هشت نفره نزدیک به شش ماه اخیر فعالیت خود را آغاز کرده بودند که با استفاده از شرایط ناامنی ایجاد شده در نتیجه اغتشاشات اخیر اقدام به افزایش موارد سرقت از منازل می‌کردند.

او درباره نحوه فعالیت این باند افزود: این شبکه که متشکل از دو زن و پنج مرد به همراه یک مالخر بودند در شهر‌های مختلف کشور اقدام به سرقت منازل می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد ویژگی این شبکه را صرفا سرقت طلا، جواهرات و پول نقد بیان کرد و گفت: اعضای این باند در شهر‌های نظرآباد، ساوجبلاغ، آبیک، سبزوار، نیشابور، اردبیل، تبریز و بستان آباد فعال بودند و پس از اجاره منزل اقدام به شناسایی خانه‌هایی می‌کردند که فاقد نگهبان یا دوربین بودند و سپس برای اینکه کسی به ان‌ها شک نکند در پوشش زن و شوهر، اقدام به تردد به محل مذکور و سپس باز کردن درب منازل با استفاده از دیلم کرده و پول و جواهرات مردم را به سرقت می‌بردند.

او با تشریح اقدامات متعدد انجام شده توسط نیروی انتظامی در خصوص این باند، افزود: در بین اعضای بازداشتی باند یک مالخر نیز هست که طلافروشی دارد و در دو ماه اخیر بیش از ۹۰۰ میلیون تومان به حساب اعضا واریز کرده است.

قاضی زاده تعداد سرقت‌های انجام شده توسط این باند را تاکنون ۲۰۰ مورد بیان کرد و متذکر شد: از این تعداد تنها ۲۵ مورد در شهر‌های استان بوده است که با اقدامات فنی انجام شده توسط نیروی انتظامی، متهمان شناسایی و بازداشت شدند.

او ارزش ریالی سرقت‌های انجام شده را بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تصاویر متهمان به منظور شناسایی شاکیان احتمالی با دستور قضایی منتشر می‌شود تا شکات برای طرح شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
مگه غیر از اینه که برای ورود به یک خونه یا باید خود صاحبخونه درب را براشون باز کنه که طبیعتا باید دقت کنند که این کارو نکنند و یا سارقین قفل درب را باز یا تخریب کنند و وارد شوند؟ خوب کافیه یک قفل ضد دیلم گاردمن روی درب نصب کنند که به هیچچچچچ روشی قابل باز یا تخریب کردن نیست و سارقین را پشت درب متوقف میکنه ولی مردم ایران مردم انشالله که دزد سراغ ما نمیاد و ماشاالله چه حفاظ، درب، قفل، دوربین و دزدگیر داریم هستند که این بلاها سرشون میاد