رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت:با توجه به افزایش آلودگی هوای اصفهان برخورد با خودروهای دودزا وفاقد معاینه فنی تشدید می شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: در ۲ ماهه اخیر با افزایش روز‌های آلودگی هوای اصفهان ۱۳ هزار و ۱۲۲ دستگاه خودروی دودزای شخصی، ۲۰ هزار و ۸۷۲ دستگاه خودروی دودزای عمومی و ۶۹ هزار و ۸۳۵ دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی در اصفهان مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه برای خودرو‌های دودزا و دارای نقص فنی مبلغ ۶۳۰ هزار ریال جریمه صادر خواهد شد گفت: شناسایی خودرو‌های آلاینده از ۲ طریق سامانه و حضور میدانی و محسوس پلیس صورت می‌گیرد.

او اظهار داشت: به این منظور پلاک خودرو‌های دودزا که بنا بر تشخیص کارشناسان پلیس تردد آن‌ها باعث آلودگی هوا می‌شود فک شده و به رانندگان آن‌ها پلاک تعمیری ارائه می‌شود که با این پلاک موظف هستند ظرف ۴۸ ساعت به تعمیرگاه مراجعه و نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تاکید کرد: خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیز بدون هرگونه اغماضی مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه پلیس راهور با رانندگانی که به حقوق مردم بی‌اعتنا هستند قاطعانه برابر قانون برخورد می‌کند و با هیچ شخص و ارگانی نیز تعارف ندارد گفت: کاهش آلودگی هوا نیازمند مشارکت عموم مردم و دستگاه‌هاست.

سرهنگ محمدی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود که در این ایام که با آلودگی شدید هوا روبرو هستیم از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر به ویژه در هسته مرکزی شهر خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه عیب و نقصی در سامانه احتراق خودرو نسبت به تعمیر فوری و رفع عیب آن اقدام کنند.

او همچنین با اشاره به اجرای طرح محدودیت تردد خودرو‌های با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان در ۲ روز اخیر از درب منزل گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود که قوانین و محدودیت‌های اعلام شده در روز‌های آلودگی هوا را بدلیل اهمیت سلامت خود و دیگر افراد جامعه رعایت کنند.

طبق تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، فعالیت تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برخی از شهرستان‌های  استان روز‌های شنبه و یکشنبه (یکم و دوم بهمن) به صورت غیرحضوری و فعالیت اداره ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در این مناطق امروز (شنبه) به صورت دورکاری است.

اصفهان بالغ بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و بطور میانگین روزانه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن، تردد می‌کند و سهم خودرو‌ها در آلودگی هوای اصفهان روی هم‌رفته نزدیک ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار