جشنواره سرود شهروندی با عنوان "نواشهر" در قزوین اجرا می شود .

لایحه برگزاری جشنواره سرود شهروندی "نواشهر" به تصویب پارلمان محلی قزوین رسید

لایحه برگزاری جشنواره سرود شهروندی با عنوان "نواشهر" مورد بررسی و تایید اعضای شورای اسلامی شهر قزوین قرار گرفت.

این جشنواره که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، قرار است هنر موسیقی و سرود را در خدمت ارتقاء فرهنگ شهروندی قرار دهد.

جشنواره سرود شهروندی "نواشهر" با موضوعاتی همچون فرهنگ استفاده از دوچرخه، حفظ اموال عمومی، حفظ و گسترش فضای سبز، تفکیک پسماند از مبدا، صدق در کلام و رفتار و رعایت حق همسایه برگزار خواهد شد.

 قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر قزوین اظهار کرد: این جشنواره برای اولین بار در کشور انجام می‌شود و یکی از اقدامات خوب سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین می‌باشد.

وی افزود: سرود به عنوان هنری تاثیر گذار یکی از بهترین شیوه‌های هنری برای انتقال مفاهیم است.

به گفته اللهیاری، آموزش فرهنگ شهروندی با زبان هنر، ایحاد حس هماهنگی و انسجام در گروه‌های مخاطب شناسایی ظرفیت‌های هنری شهروندان، ایجاد فضای شاد و مفرح در میان شهروندان، حمایت و استفاده از ظرفیت هنری شهروندان و تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ شهروندی از جمله اهداف جشنواره سرود شهروندی خواهد بود.

وی  به سفارش احداث تندیس شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره و اظهارکرد: طی روز‌های گذشته بازدیدی از روند کار اجرای این تندیس صورت گرفته که پیشرفت مطلوبی داشته و امیدواریم بتوانیم پیش از پایان سال جاری در یکی معابر اصلی شهر نصب کنیم

وی افزود:خوشبختانه ساخت مجسمه به لحاظ فرم و قالب کار نسبت به تندیس‌های دیگر کیفیت خوبی داشته و قرابت بسیار نزدیکی با چهره سردار حاج قاسم سلیمانی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.