شهردار نجف‌آباد لایحه بودجه شهرداری این شهر را با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال به شورای شهر نجف آباد برای بررسی و تصویب ارسال کرد.

عبدالرسول امامی گفت: مسئولان شهری با بررسی ابعاد مختلف دغدغه‌ها و نیاز‌های نجف آباد، بودجه شهرداری را ۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیش بینی و در قالب لایحه تقدیم شورای اسلامی شهر کردند.

او افزود: این بودجه نسبت به امسال رشد ۴۳ درصدی داشته که بیش از ۶۶ درصد آن به فعالیت‌های عمرانی و با اولویت تکمیل پروژه‌ها قرار گرفته است.

شهردار نجف‌آباد با اشاره به ردیف‌های درآمدی بودجه سال آینده شهرداری گفت: بخش عمده‌ای از این اعتبار که بیش از ۴۴ درصد است، از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین خواهد شد.

امامی درآمد‌های محلی را بیش از ۲۲ درصد محل وصول بودجه اعلام کرد و ادامه داد: بیش از ۱۶ درصد بودجه از محل ماده ۱۰۱ شهرداری و بیش از هشت درصد آن از محل فروش اراضی و املاک شهرداری خواهد بود.

او یادآورشد: عوارض آلایندگی سهم هشت درصدی در بودجه سال آینده شهرداری دارد.

شهردار نجف آباد توزیع عادلانه بودجه و توجه به تناسب جمعیتی و نیاز‌های هر منطقه را در بودجه نویسی مهم خواند و گفت: ۲۸ درصد از بودجه در شهرداری مرکزی هزینه خواهد شد.

به گفته امامی افزون بر ۱۴ درصد از بودجه در منطقه یک، ۱۳ درصد در منطقه دو، ۹ درصد در منطقه سه، ۹ درصد در منطقه چهار و ۸ درصد در منطقه پنج هزینه خواهد شد.

او یادآورشد: سازمان‌های تابعه شهرداری سهم ۱۴ درصدی را از بودجه خواهند داشت.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار