علیرضا رضایی گفت: این دوره از رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور در سطح و کلاس بسیار بالایی برگزار شد.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی روز‌های ۲۸ لغایت ۳۰ دی ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و در پایان علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، یاسین رضایی در وزن ۶۱ کیلوگرم، پیمان بیابانی در وزن ۶۵ کیلوگرم، مرتضی قیاسی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم، ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم، مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسیدند تا نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۳ آسیا باشند.

بر همین اساس علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک درباره سطح رقابت‌های قهرمانی کشور گفت: مسابقات در بالاترین سطح خود برگزار شد و با توجه به آماده بودن کشتی گیران، مسابقات بسیار سنگینی را شاهد بودیم. رقابت‌های قهرمانی کشور واقعاً در یک کلاس بسیار بالا برگزار شد.

دارنده مدال برنز جهان با اشاره به درخشش کشتی گیران گمنام در این دوره از مسابقات کشوری، گفت: رقابت‌ها شگفتی‌های زیادی داشت و شاهد بودیم که کشتی گیرانی که در دور قبل قهرمان شده بودند، امسال مقابل حریفان خود شکست خوردند که امیدوارم مراحل بعدی نیز شرایط مسابقات طوری باشد که کشتی گیران انگیزه‌های لازم را برای رسیدن به موفقیت داشته باشند.

رضایی که به عنوان مربی استان البرز در این دوره از مسابقات قهرمانی کشور حضور داشت، تصریح کرد: ما با یک معضل هم در رقابت‌های کشوری مواجه بودیم یعنی وقتی کشتی گیری می‌تواند بدون اجازه هیئت استانی جابجا شود و برای یک استانی که کشتی ضعیفی دارد در مسابقات کشوری شرکت کند برنامه ریزی‌ها را بر هم می‌زند. این موضوع در دراز مدت بر روی کیفیت کشتی استان‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد امید درباره وضعیت کشتی گیران سنگین وزن کشور، عنوان کرد: در این چند سال سطح سنگین وزن کشتی آزاد مطلوب بوده در همین مسابقات ما ۴- ۵ کشتی گیر را داشتیم که از بهترین‌ها هستند و مدال جهانی هم دارند. هر چقدر این رقابت‌ها نزدیک باشد کشتی گیری که به عنوان نفر برتر ملی پوش می‌شود شانس کسب مدالش در قهرمانی آسیا و جهانی بیشتر است. امیدوارم در بقیه اوزان هم این اتفاق رخ دهد.

رضایی در خصوص کشتی استان البرز نیز عنوان کرد: تیم البرز که در قهرمانی کشور شرکت کرده بود بسیار جوان بود و تجربه زیادی را نداشت، اما در حد خودشان کشتی خوبی را گرفتند. قطعاً کشتی گیران آینده داری هستند و می‌توانند در آینده حرف‌های بسیار زیادی را برای گفتن داشته باشند. البرز یکی از استان‌های ریشه‌دار در کشتی است که در رده‌های مختلف توانسته به خوبی کار کند. استعداد‌های بسیار خوبی را در این استان وجود دارد که می‌توانند در آینده خودی نشان دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار