به مناسبت هفته هوای پاک، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در نشستی با رئیس حوزه هنری استان، برای توسعه همکاری بین‌بخشی، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست صمیمی که در حوزه هنری استان برگزار شد، بر گسترش همکاری برای انجام برنامه‌های باکیفیت و اثرگذار در حوزه‌های مشترک تأکید شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با اشاره به عمق تأثیرگذاری هنر در بیان موضوعات فرهنگی گفت: به دلیل پیچیدگی و چندوجهی بودن مسائل حوزه محیط‌زیست، آگاه‌سازی قشر‌های مختلف مردم در شرایط کنونی اولویت دارد.


بیشتر بخوانید


سعید یوسف‌پور ضمن برشمردن سابقه فعالیت هنرمندان استان در زمینه‌های مختلف محیط‌زیستی تصریح کرد: ظرفیت حوزه هنر برای آگاهی‌بخشی به مردم غیرقابل انکار است و مباحث محیط زیستی وقتی در قالب‌های هنری بازگو می‌شوند، تأثیرات عمیق بر مخاطب خواهند داشت.

یوسف‌پور از واژه هَیاری یا همیاری برای جلب کمک جامعه هنری در حفاظت از محیط زیست استان استفاده کرد و در توضیح آن گفت: هَیاری (همیاری)؛ رسمی‌ست که بنا بر آن، هنگامی‌که یک فرد قصد انجام کاری را دارد، دیگر اهالی یا فامیل و … با حضور نیرو‌های بیشتر و یاری رساندن، باعث پیشبرد کار، تسریع و صرفه جویی در انجام آن می‌شوند.

رئیس حوزه هنری استان نیز، زیست بوم استان را سرمایه‌ای ارزشمند عنوان کرد و بر لزوم توجه و معرفی آن به‌وسیله تولیدات هنری تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که حوزه هنری برای حساس سازی مردم به گونه بلوط زاگرس، انجام داده است گفت: با توجه به قرارگرفتن استان چهارمحال‌وبختیاری در قلب زاگرس، آگاهی‌بخشی برای حفظ جنگل‌های بلوط می‌تواند با کمک هنر به یک رویداد فرهنگی فرا استانی تبدیل شود.

احسان قائدی ایجاد گروه‌های کاری مشترک و برنامه‌ریزی برای استفاده از زیرساخت‌ها و توان علمی و هنری استان به‌منظور ایجاد رویداد‌های مختلف فرهنگی-هنری با محور چالش‌های محیط‌زیستی و کمک رسانه‌های جمعی را پیشنهاد داد.

وی تصریح کرد: تولید، تکثیر و انتشار این‌گونه آثار هنری، نقش مهمی در تغییر بینش و نگرش نسبت به سرمایه‌های خدادادی و حفاظت آن‌ها خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار