برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب با افتتاح «نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی» در شیراز آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خصوص این نمایشگاه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر خـواص، انقلابیـون، علاقمنـدان و فعالان را به تعمق در هویت و ماهیـت انقـلاب دعـوت کردنـد و معتقدیم در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی لازم است در خصوص ماهیت انقلاب اسلامی تامل و تعمق بیشتری داشته باشیم.

حمیدرضا قانعی گفت: راه‌اندازی و افتتاح نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی با هدف تعمق و تدبر در ماهیت انقلاب اسلامی و توجه به دستاورد‌های این انقلاب تا کنون و همچنین آینده‌ای که برای آن متصور هستیم، بوده است. درباره انقلاب مطالب زیادی شنیده‌ایم، اما لازم است درباره این مطالب فراوان، تفکر و تعمق نماییم. امروز باید نسبت به انقلاب اسلامی تعهد بیشتر داشته باشـیم و آگاهانه به این پدیده بی‌نظیر در عصر حاضر توجه کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اینکه باید یک تـلاش همه جانبـه و جهـادی برای شناسایی انقلاب شروع کنیم، عنوان کرد: این تلاش، یک جهاد نظری است و با مراجعـه بـه ماهیت انقلاب اسلامی در می‌یابیم این انقلاب تحت تأثیر شـرایط منطقه‌ای، عصـری و قومی به وجود نیامده است. هرچند که این‌ها در شکل گیریِ چگونگی انقـلاب اثرگذار بوده‌اند، اما ماهیت انقلاب، ماهیت فراقومی و فرامنطقه‌ای است و برای شناساییِ ماهیت این پدیده عظیم، لازم است به ریشه‌های این اتفاق بزرگ توجه شود.

قانعی گفت: ما در نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی سه بخش عمده داریم، بخش اول توجه به ریشه انقلاب اسلامی و خاستگاه تمدنی آن، بخش دوم معرفی برخی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و بخش سوم آینده پژوهی مسائل اساسی انقلاب و توجه به اقدامات ایجابی دستگاه‌های فرهنگی ذیل برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی است.

او گفت: در حال حاضر بازدید از نمایشگاه تنها بصورت گروهی (گروه‌های حداقل ده نفره) و با هماهنگی قبلی امکان پذیر است و نمایشگاه تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

قانعی اعلام کرد که این نمایشگاه در چهار راه ایثار، ساختمان شماره دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مستقر شده است.

این نمایشگاه با حضور آیت‌الله دژکام، نماینده‌ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گشایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.