کرملین با اشاره به احتمال ارسال تانک‌های جدید به اوکراین اعلام کرد که غرب از «توهم» خود در مورد پیروزی اوکراین در میدان نبرد پشیمان خواهد شد.

کرملین روز جمعه اعلام کرد که کشور‌های غربی که تانک‌های اضافی را به اوکراین می‌دهند، مسیر درگیری را تغییر نمی‌دهند و غرب از «توهم» خود در مورد پیروزی اوکراین در میدان نبرد پشیمان خواهد شد.

به گزارش رویترز، رهبران اروپایی که در پایگاه هوایی رامشتاین آمریکا در آلمان گردهم آمده‌اند، روز جمعه از برلین خواستند تا برای تحویل تانک‌های لئوپارد ۲ ساخت آلمان به اوکراین برای عقب راندن نیرو‌های مسکو چراغ سبز نشان دهد. هرچند تصمیمی در این باره گرفته نشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ما بار‌ها گفته‌ایم که چنین تجهیزاتی اساساً چیزی را تغییر نمی‌دهد، اما مشکلاتی را برای اوکراین و مردم اوکراین ایجاد می‌کند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا عرضه سلاح‌های پیشرفته به اوکراین به معنای تشدید درگیری است، گفت: ما شاهد افزایش دخالت غیرمستقیم و گاهی مستقیم کشور‌های ناتو در این درگیری هستیم.

پسکوف افزود: "ما شاهد این توهم دراماتیک هستیم که اوکراین می‌تواند در میدان جنگ موفق شود. این یک توهم دراماتیک جامعه غربی است که باعث پشیمانی آنها خواهد شد. "

او گفت: تلاش برای انجام این کار به ناچار به "ویرانی کامل اوکراین" می‌انجامد. راه جلوگیری از تشدید تنش توجه به نگرانی‌های راهبردی است که روسیه در اواخر سال ۲۰۲۱، درست قبل از شروع جنگ ابراز کرد.

روسیه در توضیح علت جنگ اوکراین گفته است که باید برای محافظت از روس‌زبانان در شرق اوکراین در برابر آزار و اذیت رژیم کی‌یف و جلوگیری از استفاده غرب از اوکراین برای تهدید روسیه اقدام کند.

پیش از این رسانه‌های انگلیسی فاش کردند مقامات اروپایی معتقدند که آمریکا از ترس تشدید تنش تردید دارد که حتی یک گروه از تانک‌های آبرامز خود را به صورت نمادین در اختیار کی یف قرار دهد. همچنین آلمان تاکنون از عرضه تانک‌های لئوپارد ۲ خودداری کرده است، زیرا از آن می‌ترسد این اقدام درگیری‌های اوکراین را تشدید کند و برلین را «در معرض خشم مسکو» قرار دهد.

کشور‌های غربی از آغاز درگیری نظامی روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، حمایت نظامی خود را از کی‌یف افزایش داده‌اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۸:۳۳ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
درود بر تو گل پسر قند عسل باز هم منتظر این ابراز نظر های قشنگ هستیم دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
تانک آبرامز رو تایید کردن که به اوکراین تحویل بدن.
روسیه باید در جواب ارسال سلاح از غرب به صورت مستقیم پایتخت اوکراین رو هدف قرار بده با هشدار قبلی که مردم تخلیه کنن. تنها راه هم واسه عدم حمله تغییر حکومت اوکراین توسط مردم اوکراین اعلام کنن. بعد خود مردم این دلقک غربگرا رو بایکوت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
نادان ساکت باش.اکراین دلاور پیروز میشه به کوری چشم احمق ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۳۰ دی ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه شیطان بزرگ رو که تمام منابع روسیه و کره زمین رو که برای ساختن دستگاههای صنعتی لازمه داره اسلحه و مهمات میکنه و دود میکنه میفرسته هوا
آخرین اخبار