حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: درج نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی از سوی پارلمان اروپا که با حمایت صهیونیست‌ها همراه است، وجاهت قانونی ندارد.

 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به اقدام اخیر پارلمان اروپا در درج نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی گفت: این اقدام از سوی پارلمان اروپا که با طناب پوسیده‌ی صهیونیستی‌ها اتخاذ شده، طبق بند ۷ ماده‌ی ۲ و ماده‌ی ۲۹ منشور سازمان ملل متحد وجاهت قانونی ندارد و شناسایی گروه یا افراد تروریستی از جانب شورای امنیت سازمان ملل تعیین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن حمایت از فرزندان خدوم در سپاه پاسداران حرکت پارلمان اروپا را محکوم کرد و افزود: سپاه پاسداران در طول ۴۳ سال از تاریخ انقلاب نه تنها در جنگ‌های نرم، سخت و ترکیبی دشمن برای دفاع از کشور پیش قدم بوده بلکه در حوزه‌های مختلف علمی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی افتخار آفرین بودند.

خطیب نماز جمعه سمنان این اقدام را خشم و انتقام جویی دشمن در برابر نقشه‌های نافرجام خود، در اغتشاشات و تغییر موضع برجام در ایران برشمرد و افزود: حذف ایران در کمیسیون زنان سازمان ملل و التهاب در بازار ارز و طلا از دیگر راه‌های دشمن در تنفس مصنوعی قدرت طلبی هایشان و جلوگیری از تشکیل اتحاد ضد آمریکا در کشور‌های خاورمیانه است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درجمع مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: استفاده ازهمه‌ی ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های فرهنگی با بهره گیری از نیرو‌های جهادی، کسب شیوه‌های نوین در ارتباط گیری با جوانان و نوجوانان، حفظ وحدت و همدلی از مهمترین مطالب در فرمایشات مقام معظم رهبری بود.

وی با اشاره به ۲۹ دی ماه روز هوای پاک، از همه‌ی اقشار جامعه خواست تا نسبت به جلوگیری از آلودگی هوا مسئول باشند.

خطیب جمعه سمنان افزود: طبق آمار ۷۰ درصد از آلاینده‌های هوا به علت وسایل نقلیه است که با نوسازی ناوگان حمل و نقل و دسترسی بیشتر مردم به این خدمات و همچنین ایجاد مشوق‌های دولتی می‌توان در کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.