تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به تازگی شاخص کل بورس نزدیک مقاومت اول خود شده که احتمال اصلاح بازار وجود دارد. البته اصلاحی عمیق، همانند گذشته بعید بوده و روند بلند مدت بازار صعودی است.

آقای اشکان حسینی گفت: شاخص کل بورس از ابتدای آبان قوی‌ترین حرکت صعودی ۲ سال اخیر خود را با محرک دلار و رشد قیمت‌های جهانی شروع کرد و حتی تصمیم رِئیس جدید بانک مرکزی مبنی بر تثبیت دلار نیما با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان، نتوانست مانع رشد بازار شود. شاخص کل همچنان به مقاومت‌های اصلی خود نرسیده و اصلاح بازار در اعداد پایین‌تر دور از انتظار است؛ اما به تازگی شاخص کل نزدیک مقاومت اول خود شده و به فاصله کمی از آن، مقاومت سنگین ناحیه دومی در پیش است که احتمال اصلاح بازار در یکی از این دو محدوده وجود دارد. البته اصلاحی عمیق، همانند گذشته بعید بوده و روند بلند مدت بازار صعودی است.

او می‌گوید: در خصوص مقاومت‌های شاخص کل باید گفت مقاومت اول  ارتفاع یک میلیون و ۷۵۰ الی یک میلیون و ۷۱۵ هزار واحد خواهد بود و مقاومت دوم یک میلیون و ۸۶۰ الی یک میلیون و ۸۲۰ هزار واحد است، که مقاومت دوم محدوده قوی‌تری دارد.حمایت اول شاخص نیز محدوده یک میلیون و ۵۹۵ الی یک میلیون و ۵۷۵ هزار واحد و حمایت دوم هم محدوده یک میلیون و ۵۰۵ الی یک میلیون و ۴۸۵ هزار واحد است.

نمودار تکنیکالی شاخص کل

به گفته او، شاخص هم وزن حرکت قوی‌تر نسبت به شاخص کل داشته و توانسته مقاومت‌های مهم خود را از پیش رو بردارد و نزدیک سقف تاریخی سال ۹۹ خود شده است. انتظار می‌رود این سقف به صورت فیک شکسته و باعث فریب تحلیلگران شود و بعد از کمی بالاتر از آنچه در تصویر مشخص شده است همراه با شاخص کل وارد اصلاح موقت شود.

حسینی افزود: محدوده  ۵۵۰ الی۵۴۰ هزار واحد مقاومت شاخص کل هم وزن است و  حمایت اول این شاخص محدوده ۵۰۵ الی۵۰۰ هزار واحد و حمایت دوم ۴۷۶ الی۴۷۲ هزار واحد است.

نمودار تکنیکالی شاخص کل هم وزن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
زمانی که همه ی صندوق های طلا
طلای آبشده
دلار فیزیکی
سکه
تتر
به صورت وحشتناکی صعودی شدن و صف خرید
دارایکم و پالایشی بازم منفی میشود...
وعده های چند باره و دروغین رئیس بورس درباره ناو دارا و پالایش در تاریخ می ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
شاخص یک و ۶۵۰ دارایکم قیمتش ۲۰ تومن بود
چه بلایی سر سهامدار میارین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
طلا تو بورس مثبت ۹ درصد
با این گزارش خوب بانکی و پالایشی بازم دارایکم و پالایشی یکم منفی
این صندوق های خانه خراب کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
تازه داریم سر به سر میشیم بازار اصلا رشد نکرده که اصلاح کنه
صعود شاخص فیک و با ده سهم بوده فقط
تکلیف دارایکم و پالایش چی میشه که رشد نکردن؟؟
هم سود ندادن هم به ناو نرسیدن !!!
آخرین اخبار