سامسونگ صدرنشین بازار گوشی در سال ۲۰۲۲

سهم سامسونگ در بازار گوشی همراه افزایش یافت و این شرکت بالاتر از اپل، در صدر قرار گرفت.

سامسونگ در سال ۲۰۲۲ بزرگترین برند گوشی هوشمند جهان بود. این شرکت در سال گذشته توانست با افزایش ۲ درصدی سهم خود نسبت به سال ۲۰۲۱، ۲۲ درصد از از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. با این حال در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، اپل با عرضه آیفون ۱۴ سهم خود از بازار جهانی را به ۲۵ درصد رساند و توانست از سامسونگ با سهم ۲۰ درصدی در این سه ماهه سبقت بگیرد.

سامسونگ صدرنشین بازار موبایل ۲۰۲۲

اما برند‌های چینی سال بدی را پشت سر گذاشتند. سهم شیائومی در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۱ درصدی به ۱۳ درصد از بازار کاهش یافت. عمده مشکلات این شرکت به هند و نزاع برسر فرار مالیاتی با دولت این کشور برمی‌گردد. برند‌های اوپو (OPPO) و ویوو (Vivo) نیز هرکدام با سهم ۹ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند. این در حالی است که اوپو در سال ۲۰۲۱ یازده درصد از بازار را به خود اختصاص داده بود و ویوو نیز سهم ۱۰ درصدی داشت.

کانالیس معتقد است که در پی رکود اقتصادی، سال ۲۰۲۳ تغییر چندانی در بازار گوشی رخ نمی‌دهد. برند‌های معروف سال جدید را با احتیاط و تمرکز بر افزایش سود و کاهش هزینه‌ها دنبال می‌کنند.

سامسونگ

سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ (یکم فوریه)، گلگسی اس۲۳ از سری گوشی‌های پرچمدار خود را عرضه می‌کند و با پیش سفارش از این شرکت تا ۱۰۰ دلار اعتبار خرید از این شرکت را دریافت می‌کنید. عرضه سری گوشی‌های تاشدنی سامسونگ یعنی گلگسی زد فلیپ ۵ و گلگسی زد فولد ۵ نیز در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود. باید دید که این گوشی‌های گران‌قیمت امسال می‌توانند عملکرد خوبی را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار