فوق تخصص خون و سرطان کودکان گفت: علائم سرطان خون شامل تب‌های طولانی، درد‌های استخوانی و خونریزی زیرپوستی، لثه و مخاط است.

اعظم السادات هاشمی، فوق تخصص خون و سرطان کودکان گفت: انواع سرطان‌ها در مردان، زنان و کودکان متفاوت است همچنین در سرطان خون سلول‌هایی وجود دارد که به صورت کنترل شده در مغز استخوان کنترل می‌شود که گلبول‌های سفید را می‌سازند.

او تصریح کرد: گلبول‌های سفید سبب ایجاد دفاع در بدن انسان می‌شود، ویروس کرونا نیز به لنفوسیت‌ها در بدن حمله می‌کند که این گلبول‌ها کاهش می‌یابد.

فوق تخصص خون و سرطان کودکان گفت: در صورت کاهش گلبول‌های قرمز در بدن رنگ پریدگی در صورت فرد مشاهده می‌شود.

او بیان کرد: اگر پلاکت‌ها کاهش یابد، پوست، لثه و مخاط خون ریزی می‌کند همچنین هر انسانی رنگ پریدگی و تب و سایر موارد را داشته باشد صرفا به بیماری سرطان خون مبتلا نشده است.

او گفت: علت‌های زیادی در ابتلا به سرطان خون وجود دارد و زمانی که سلول‌ها در مغز استخوان تکثیر می‌شود انسان دچار درد‌های استخوانی می‌شود همچنین در سرطان خون غدد لنفاوی درگیر و دچار متاستازی می‌شوند.

هاشمی بیان کرد: در بیماری سرطان خون کبد و طحال انسان بزرگ می‌شود و فرد دچار تب‌های طولانی بدون توجیه می‌شود.

او تصریح کرد: سرطان خون انواع مختلفی دارد که رده لنفوبلاست و رده میلوبلاست که به شکل All و Cll وجود دارد و اگر کرونیک باشد، آرام و خفیف است در حالی که در موارد حاد فرد دچار بی حالی، رنگ پریدگی و درد‌های شدید می‌شود.

او گفت: در سرطان خون تب‌های طولانی وجود دارد که تا یک هفته یا یک ماه طول می‌کشد، درد‌های استخوانی شدید که حرکت فرد را مختل می‌کند و خونریزی‌های زیرپوستی، لثه و مخاط نیز ایجاد می‌شود.

فوق تخصص خون و سرطان کودکان بیان کرد: هنگامی که سلول‌های بدخیم سرطانی زیر میکروسکوپ مشاهده شد، درمان به شکل شیمی درمانی و رادیو تراپی همچنین گاهی تزریقات نخاعی انجام می‌شود.

او بیان کرد: مصرف مواد مخدر و الکل نیز سبب ایجاد انواع سرطان در انسان می‌شود.

هاشمی گفت: توصیه می‌شود افراد تغذیه سالم داشته باشند، زیرا مصرف غذای سالم یک نکته مهم در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.