مزدوران اماراتی با حمله به یک مرکز صید ماهی در یمن آن را برای استقرار نظامیان آمریکایی و انگلیسی اشغال کردند.

وزارت شیلات یمن حملات نیرو‌های اماراتی و مزدوران وابسته به آن  به ماهیگیران در استان ابین را محکوم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: دیروز این گروه‌های مسلح با شلیک گلوله‌های واقعی ماهی‌گیران را به وحشت انداخته و آن‌ها را از مراکز صید در ابین بیرون راندند. میزان جنایتی که آن‌ها علیه ماهیگیران انجام دادند غیر قابل باور است.

در این بیانیه آمده است اماراتی و مزدوران وابسته به آن ماهیگران را از منطقه «المطلع بالکود» واقع در شهرستان خنفر بیرون راندند و از نزدیک شدن آن‌ها به مرکز جلوگیری کردند تا آن را به پادگان نظامیان آمریکایی و انگلیسی تبدیل کردند. وزارت شیلات یمن تاکید کرد تعدادی زیادی از ماهیگیران این کشور در اقدامی مشابه از مناطق صید دیگری در ابین، عدن و شبوه در جنوب یمن بیرون انداخته شده‌اند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: این اقدام در چارچوب جاه طلبی‌های توسعه طلبانه امارات برای کنترل مناطق مشرف به دریای عرب، خلیج عدن، مناطق جنوبی دریای سرخ و شمال اقیانوس هند صورت می‌گیرد.

در این بیانیه از جامعه جهانی، سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشر خواسته شده است که موضع قاطعانه‌ای اتخاذ کنند و نیرو‌های امارات و مزدوران وابسته به  آن را برای تخلیه مراکز صید ماهی تحت فشار قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار