علی رسولیان گفت: قطع گاز و برق به‌صورت مستمر و خارج از برنامه و هماهنگی لازم، علاوه بر تعطیلی واحد‌های صنعتی و ایجاد خسارت برای واحدهای تولیدی می شود.

 آقای علی رسولیان ­معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب افزود: صنایع به‌صورت کلی سهم پایینی در مصرف آب، برق و گاز دارند و سهم مصرف آن‌ها به نسبت حجم فعالیت‌شان در مقایسه با دیگر بخش‌ها ناچیز است.

او همچنین با اشاره نقش مؤثر صنعت و تولید در ایجاد اشتغال و معیشت مردم اضافه کرد: باید با هم افزایی و همراهی همه دستگاه‌ها و مردم کمک کنیم تا صنایع کمترین آسیب را از کمبود‌های برق و گاز ببینند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: باید تلاش شود با حداکثر صرفه جویی و مدیریت مصرف در سایر بخش‌ها و البته با حفظ تأمین گاز و برق منازل مسکونی، فعالیت‌های تولیدی در بخش صنعت تداوم داشته باشد.

رسولیان افزود: قطع گاز و برق به‌صورت مستمر و خارج از برنامه و هماهنگی لازم، علاوه بر تعطیلی واحد‌های صنعتی و ایجاد خسارت برای واحدها، منجر به از کار افتادن تأسیسات آب رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی و خرابی ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه‌های فاضلاب خواهد شد.

او ادامه داد: در این راستا از وزارتخانه‌های نیرو و نفت بار دیگر می‌خواهیم که هرگونه قطعی برق و گاز با هماهنگی و از پیش تعیین شده باشد تا صنایع بتوانند برای تولید خود برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار