رقابت داوطلبان دو گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در دومین روز از نخستین کنکور زمستانی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

کنکور سراسری از سال‌های آغازین همواره در تابستان برگزار می‌شد تا داوطلبان پس از رقابت با یکدیگر، از مهرماه سال جدید و همزمان با آغاز سال تحصیلی روی صندلی‌های دانشگاه‌ها قرار بگیرند؛ اما امسال برای نخستین بار کنکور دو نوبت در سال برگزار می‌شود.

نخستین گروهی که دیروز پنج شنبه ۲۹ دی ماه نشستن بر روی صندلی‌های آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ را تجربه کردند، داوطلبان گروه علوم تجربی بودند که بیشترین تعداد داوطلب را در بین سایر گروه‌های آزمایشی کنکور امسال به خود اختصاص داده‌اند.

پس از آن نوبت به داوطلبان گروه زبان‌های خارجی از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه عصر پنج‌شنبه رسید.


بیشتر بخوانید


امروز جمعه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ آزمون دو گروه آزمایشی ریاضی‌فنی و علوم‌انسانی از ساعت ۰۸:۰۰ صبح آغاز شد و داوطلبان گروه هنر نیز ساعت ۱۴:۳۰ امروز رقابت خود را آغاز می‌کنند.

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: ۱۷ هزار و ۶۸۸ نفر در استان چهارمحال و بختیای برای شرکت در نوبت اول کنکور سراسری ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: این آزمون در ۹ شهرستان شهرکرد، بروجن، فارسان، کوهرنگ، کیار، خانمیرزا، اردل، لردگان و بن برگزار می‌شود.

پیرعلی اضافه کرد: شهرکرد با هفت هزار و ۳۳ نفر بیشترین و کوهرنگ با ۱۹۳ نفر کمترین تعداد داوطلبان را دارد.

وی اظهار داشت: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه سال ۱۴۰۱ ابلاغ و چهار تغییر مهم در کنکور ۱۴۰۲ «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» از امسال اجرا شد.

افشین امیریان مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هفت هزار و ۹۰ داوطلب معادل ۴۰ درصد داوطلبان استان در ۴۸ حوزه زیر پوشش این دستگاه آزمون خواهند داد.

گفتنی است؛ نخستین نوبت از آزمون ورود به دانشگاه‌ها در روز‌های پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی برگزار شد و دومین مرحله نیز در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار