مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: رشد جمعیت در منطقه سیستان در حال کاهش است و با توجه به مشکلات مردم در پنج شهرستان این منطقه نیاز است تا برای حوزه سیستان برنامه‌ریزی خاصی صورت گیرد.

 در مراسمی با حضور مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان در محل فرمانداری شهرستان نیمروز رئیس جدید ثبت احوال شهرستان نیمروز معرفی شد.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان در این مراسم، اظهار داشت: ثبت احوال به عنوان مرجع هویت و شناسایی افراد است و انجام پروژه سببی و نسبی و اتصال مشخصات هویتی تمامی افراد خانواده به یکدیگر، کمک شایانی به اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های دولت الکترونیک و تایید هویت افراد در فضای مجازی خواهد نمود و تلاش شده تا در آینده نزدیک بتوان خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه کرد.

رضا راحت دهمرده گفت: طرح آزمایشی سرشماری سال 1405 آغاز شده و مبنای آن استفاده از اطلاعات پایگاه سازمان ثبت احوال کشور است که تمامی افراد باید اطلاعات نشانی خود را در سایت سهیم و یا ncr.ir به ثبت برسانند.

وی گفت: رشد جمعیت در منطقه سیستان در حال کاهش است و با توجه به مشکلات مردم در پنج شهرستان این منطقه شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز نیاز است تا برای حوزه سیستان برنامه‌ریزی خاصی صورت گیرد.

راحت دهمرده با اشاره به مشکلات فاقدین شناسنامه در استان بیان کرد: متاسفانه در استان افراد به دلیل عدم اطلاع از قوانین و مقررات و به دلیل سکونت طولانی در مناطق مرزی ایران سعی می‌کنند به هر طریق به اسناد ایرانی دست پیدا کنند که این امر امکانپذیر نیست.

وی افزود: ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در استان به صورت شرعی صورت می‌گیرد و مشکلات بسیاری برای خود و فرندانشان ایجاد می‌کند و طبق قانون این گونه ازدواج‌ها باید به صورت رسمی از طریق استانداری به ثبت برسد تا بتوانند از خدمات اجتماعی بهره‌مند شوند.

راهداری، فرماندار شهرستان نیمروز نیز اظهار داشت: کارکنان ثبت احوال به دلیل ارتباط با اقشار مختلف جامعه صبر و شکیبایی بسیاری را در ارائه خدمات خود می‌طلبد تا بتوانند به بهترین نحو به مراجعین خود خدمات‌رسانی کنند.

وی گفت: بررسی پرونده‌های فاقدین شناسنامه با حساسیت و دقت در دست بررسی است و با تجمیع نظرات دستگاه‌ها، سعی شده در کمترین زمان پرونده‌های فاقدین ورقه تعیین تکلیف و مشکلات مردم برطرف شود.

فرماندار شهرستان نیمروز گفت: ثبت احوال وظیفه خطیری را عهده‌دار‌ است، زیرا پاسدار هویت ملی و ایرانی است و در صورت عدم توجه ممکن است فردی خارجی به سند ایرانی دست یابد و با نفوذ در جامعه مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد نماید و باید با حساسیت این امر صورت گیرد.

در پایان جلسه از زحمات واحدی‌نیا رئیس سابق ثبت احوال نیمروز در مدت خدمت 30 ساله در ثبت احوال استان تقدیر شد و به افتخار بازنشستگی نائل آمد و مرتضی قاسم‌زاده به عنوان رئیس جدید ثبت احوال شهرستان نیمروز معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار