مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون لیتر گازوییل (نفت گاز) در سه ماه گذشته برای سه نیروگاه استان اصفهان با توجه به قطعی جریان گاز آنها توزیع شده است.

عبدالله گیتی‌منش مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان فت: با توجه به اینکه از آبان امسال جریان گاز برخی از نیروگاه‌ها به منظور تامین گاز بخش خانگی در ماه‌های سرد سال قطع شد، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، توزیع گازوییل برای سه نیروگاه در استان اصفهان شامل چهلستون، کاشان و زواره را انجام می‌دهد.

گیتی منش با بیان اینکه این کار بر اساس برنامه ریزی انجام شده در کشور صورت می‌گیرد، ادامه داد: از آبان امسال تا کنون بیش از ۱۰ هزار دستگاه نفتکش کار حمل گازوییل از مبادی اصفهان، بندرعباس و ماهشهر به نیروگاه‌های اصفهان را انجام داده اند.

او هدف از تامین گازوییل برای نیروگاه‌ها را جلوگیری از قطع شدن برق درپی قطعی جریان گاز دانست و خاطرنشان کرد: بخش عمده گازوییل تامین شده برای نیروگاه‌های چهلستون، کاشان و زواره استان اصفهان از بندرعباس و ماهشهر منتقل می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: در حال حاضر میزان توزیع گازوییل در استان برای مصارف داخلی و نیروگاه‌ها روزانه حدود ۱۶ میلیون لیتر است.

او با اشاره به اینکه روزانه حدود هشت میلیون لیتر گازوییل مصرفی داخل استان اصفهان مانند بخش حمل و نقل از پالایشگاه اصفهان تامین می‌شود، افزود: همچنین روزانه حدود هشت میلیون لیتر گازوییل مصرف نیروگاه‌های استان است که بخش عمده آن از بندرعباس و ماهشهر تامین می‌شود.

استان اصفهان دارای نیروگاه‌های حرارتی و بزرگ اصفهان (اسلام آباد)، شهید منتظری، جنوب اصفهان (چهلستون)، زواره و کاشان و همچنین نیروگاه گازی هساست.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.