مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از استقبال بی نظیر یزدی‌ها از جشنواره تئاتر ایثار در استان یزد خبر داد.

فرهاد مختاری مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در نشست خبری جشنواره تئاتر ایثار با اصحاب رسانه استان یزد با تأکید بر لزوم پیاده‌سازی مفاهیم ایثار و شهادت در بخش‌های مختلف هنری، گفت: برگزاری جشنواره تئاتر ایثار با مفاهیم ایثار و شهادت،  برای انتقال ارزش‌ها و آرمان های رزمندگان دوران دفاع مقدس  است.

او با اشاره به آثار راه یافته به این جشنواره گفت: ۳۱ اثر از هنر‌مندان ۱۵ استان از سراسر کشور از استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان،لرستان، گیلان، اردبیل، ایلام، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران، رشت و استان یزد به این جشنواره ارسال کردند.

مختاری در مورد موضوعات جشنواره ایثار اظهار داشت: ایثارگری در طول تاریخ ایران، شهدا،جانبازان،زندگی نامه آزادگان و شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی و فرهنگ رضوی، ایثار روستائیان و عشایر کشور در دوران دفاع مقدس، ایثار کادر درمان و آتش نشانی، ایثار در قرآن کریم و سیره  ائمه اطهار، شهدای دانش آموز، ایثار اجتماعی،زندگی نامه چهار هزار شهید دارالعباده و خاطرات آزادگان و شهدا و ایثارگران استان یزد،  شهدای منا، زندگی نامه و سبک زندگی ایثارگرانه سپهبد شهید سردار سلیمانی و ایثارگران، محور مقاومت، زندگی نامه شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی موضوعات تئاتر خیابانی و صحنه ای این جشنواره  بود.

او  ادامه داد:  ۱۸۰ اثر به این جشنواره ارسال شده که ۱۰۵ اثر مربوط به بخش نمایش صحنه‌ای و ۷۵ اثر در بخش خیابانی است.

مختاری افزود: توسعه، گسترش، تکثیر،تعمیق و تداوم  فرهنگ ایثار و  مهربانی، ایثار و شهادت در میان آحاد جامعه، تحکیم ارتباطات اجتماعی به واسطه مبادلات فرهنگی با موضوع ایثار و شهادت ،  تجلیل از خانواده های شهدا  ترغیب هنرمندان و همدلی اجتماعی کشف استعداد های هنر های نمایشی و گسترش زمینه های فکری و نمایشی با هدف ارتقای گفتمان اجتماعی در جهت تولید آثار فاخر نمایشی  از اهداف جشنواره تئاتر ایثار در استان یزد است.

مختاری افزود: ۱۳ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۸ اثر در بخش خیابانی در این رویداد هنری در اردکانا به روی صحنه رفت.

مختاری یکی از مهمترین رویکرد‌های این بخش مردمی‌سازی و واسپاری امور به هنرمندان خواند و گفت: برنامه نقالی دفاع مقدس در گلزار شهدای تمام مناطق کشور با هدف معرفی سیره شهدا برگزار می‌شود.

هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران ،مسئولان استانی و هنرمندان سراسر کشور هفته گذشته در اردکان آغاز به کار کرد و اختتامیه این جشنواره امروز برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.