رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش بر ضرورت توجه به امر تربیت و مسائل پرورشی در کنار ارتقا کیفیت آموزش در مدارس تاکید کرد.

 احمد محمودزاده در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان قم گفت: در راستای ظرفیت سازی برای مدارس هیئت امنایی باید با مشورت با شورای‌های مختلف آموزش و پرورش به یک الگوی مناسبی برسیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش عنوان کرد: مدارس هیئت امنایی رقابت ناسالمی با مدارس غیر دولتی دارند که البته قرار نیست با فراهم آوردن امکانات مناسب در این مراکز و همچنین جذب دانش آموزان در آن و همچنین معلمین خوب مدارس هیأت امنایی وارد رقابت با مدارس دولتی و غیر دولتی شوند.

محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مدارس غیر دولتی نباید به شهریه دانش آموزان اتکا کنند و می‌بایست بر اساس توانمندی و ظرفیت‌هایی که دارند در جهت تأسیس و اداره مدارس هیأت امنایی تلاش کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش عنوان کرد:سند راهبردی مدارس غیر دولتی بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش می‌بایست مورد توجه باشد و ارتقای کیفیت آموزش و مباحث پرورشی در مدارس غیر دولتی لازم است.

محمودزاده بیان کرد: مدارس غیر دولتی می‌بایست در موضوعات مختلف جامعه نقش‌آفرین باشد و انتظار بود که در حوادث اخیر کشور مسئولان مدارس غیر دولتی نسبت به شبهه زدایی دشمنان اقدامات لازم را انجام می‌دادند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش تصریح کرد: هم اکنون نقد‌هایی به مدارس غیر دولتی در خصوص حرکت تک بعدی وجود دارد که ضرورت دارد مسائل پرورشی در کنار موضوع آموزشی مورد توجه جدی باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش بیان کرد: همدلی خوبی در مجموعه آموزش و پرورش استان قم در خصوص مدارس دولتی و غیر دولتی وجود دارد و زمانی آموزش و پرورش موفق خواهیم داشت که شاهد مشارکت همگانی باشیم.

او ادامه داد: همه ارکانی که در امر تعلیم و تربیت به صورت مستقیم یا غیرمستقیم دخیل هستند می‌بایست با هم افزایی در راستای اجرای مفاد سند بنیادین تحول که نسخه شفابخش آموزش و پرورش است در این راستا قدم بردارند.

محمودزاده عنوان کرد: داشت به موفقیت‌های خوبی دست یافتیم و مشکلات و معضلات آموزش و پرورش نیز با روحیه وحدت و همدلی قابل حل است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش در ادامه دهه فجر را فرصتی مناسب برای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به دانش آموزان برشمرد و افزود: مسئولان مدارس غیر دولتی و دولتی می‌توانند با برنامه ریزی مناسب در این راستا نقش‌آفرین باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش عنوان کرد: سیاست دولت بر تقویت مدارس دولتی است که مدارس غیر دولتی نیز باید در عرصه رقابت اقدامات و راهکار‌های لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار