عباس زاده گفت: مدارس متوسطه اول و دوم از شنبه اول بهمن برای برگزاری امتحانات باز است، اما باید مدارس از سوخت جایگزین گاز استفاده کنند.

 

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان، گفت: هفته قبل بدلیل پر بودن لوله‌های انتقال گاز و مدیریتی که در مصرف صورت گرفت، شاهد خاموشی در هیچ نقطه‌ای از استان نبودیم.

او افزود: برای هفته پیش رو با توجه به موج جدید سرمای هوا، باید صرفه جویی بیشتری صورت گیرد چراکه حجم گاز ذخیره شده در لوله‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.
عباس زاده با بیان اینکه شنبه تا دوشنبه اوج کاهش دما را در استان داریم و امکان تأمین گاز برای بازگشایی مدارس نیست، ادامه داد: هیچ مصرف گازی نباید در هفته آینده برای مدارس در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مدارس متوسطه که مشعل دوگانه سوز در اختیار دارند به سمت سوخت دوم بروند و در مدارسی که ندارند را باید همان ساعت امتحان فقط سیستم گرمایشی روشن شود، گفت: چنانچه در شهرستانی مدارس بخواهد دایر شود، باید بدون گاز و با سوخت جایگزین باشند.

او تصریح کرد: فرماندار و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان‌ها برنامه امتحانات متوسطه اول و دوم و مکان برگزاری را طوری تدبیر کنند که از گاز استفاده نشود و اطلاع رسانی هم در شاد صورت گیرد.

عباس زاده با اشاره به اینکه مراکز آموزشی نظامی استان نیز باید به سمت سوخت جایگزین حرکت کردند، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی به صورت محدود و در حد ضرورت و بدون استفاده از گاز با حضور کارکنان به تشخیص رئیس دستگاه، از شنبه در استان آغاز بکار می‌کنند.   

صرفه جویی در مصرف انرژی تا عادی شدن شرایط جوی ضروری است

عباس زاده سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی ضمن تشکر از مردم که در مصرف گاز صرفه جویی داشتند، گفت: با توجه به این که موج بعدی سرما در راه بوده و برودت هوا و کاهش دما ناشی از این موج، متصور است لذا همچنان تأکید ما بر رعایت اصل صرفه جویی است تا به پایداری در تأمین گاز برسیم.

او افزود: برای این که در تأمین گاز بخش خانگی مشکل نداشته باشیم، محدودیت هایی اعمال شد و بنا به این تصمیم هیچ کدام از واحدهای صنعتی، تولیدی، اقتصادی و صنفی ما نمی توانند از گاز استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


عباس زاده بیان کرد: این محدودیت، اشکالات بزرگی در بحث معیشت کارگران، تولید در سطح استان و کشور و... به همراه دارد اما برای تأمین بخش خانگی، چاره ای جز اعمال این محدودیت ها نداشتیم.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کنکور در روزهای پنجشنبه و جمعه عنوان کرد: همه شرایط برای حضور داوطلبان در این رقابت بزرگ مهیاست.

او ادامه داد: هماهنگی های لازم در زمینه تأمین گرمایش و سوخت مورد نیاز حوزه های برگزاری کنکور انجام شده تا این آزمون به بهترین وجه برگزار شود.

عباس زاده با اشاره به هشدار هواشناسی و سرمای هوایی که برای هفته آینده پیش بینی شده، گفت: بارش برف و باران، نشاط به همراه دارد، لذا فقط کافی است با قدری صرفه جویی در مصرف گاز، بهترین شرایط را برای لذت بردن از این نعمات الهی فراهم کنیم.

او تصریح کرد: تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس دوره ابتدایی به فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها سپرده شده که بنا به شرایط آب و هوایی هر منطقه صورت گیرد.

به گفته عباس زاده نتايج تصمیمات در این زمینه به اطلاع خانواده ها خواهد رسید.

 سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی ضمن تشکر از کارکنان شرکت گاز استان به جهت تلاش های بی وقفه ای که در تأمین گرمایش منازل داشتند، عنوان کرد: همراهی مردم عزیز و اصحاب رسانه، کمک شایانی به گذر از این سرما کرد و امیدواریم این همراهی هفته آینده هم ادامه یابد.                                                                     

برچسب ها: دمای هوا ، مصرف گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار