مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت : امسال برای ۲۳ هزار هکتار از اراضی زراعی کرمانشاه سند مالکیت صادر شده است.

فرهاد نوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه در نشست شورای حفاظت از اراضی و حقوق بیت المال استان، با اشاره به تلاش‌ها برای سند دار کردن اراضی زراعی استان، گفت : در سطح استان حدود یک میلیون و ۹۷ هزار هکتار اراضی زراعی داریم که متاسفانه طی سنوات گذشته روند سنددار شدن آن‌ها بسیار به کندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه از برنامه‌ای که برای سنددار شدن اراضی زراعی استان طی سالجاری هدفگذاری شده تا مرداد ماه تنها چهار درصد تحقق پیدا کرده بود، اما از آن زمان تاکنون تلاش کرده ایم تا آن را به حد قابل قبولی برسانیم.

نوری خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا آبان ماه تنها حدود پنج هزار هکتار از اراضی زراعی استان سند دار شده بود که با یک جهش و اقدام جهادی که داشتیم، تنها در دو ماه آذر و دی حدود ۱۸ هزار هکتار از اراضی زراعی استان سند دار شدند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه به وجود برخی مشکلات پیش روی سند دار شدن اراضی زارعی اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات زمین‌های مازاد بر نسق است، به این معنا که طبق برنامه اصلاحات ارضی که سال‌ها پیش انجام گرفته به یک کشاورز حدود چهار هکتار زمین تعلق گرفته، اما با تصرفاتی که داشته اکنون حدود هفت هکتار زمین در دست دارد.

وی تصریح کرد: اگر برای این کشاورز بخواهیم سند صادر کنیم، برای همان چهار هکتار که نسق است صادر می‌شود و نه مازادی که تصرف کرده، بنابراین کشاورز قطعا آن را نمی‌پذیرد و پیگیر صدور سند برای زمین هم نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.