معاون راهبری شرکت ملی گاز گفت: هم اکنون تولید حداکثری گاز را داریم و سکو‌های گازی، پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال در شرایط پایدار قرار دارند.

 کاظمی معاون راهبری شرکت ملی گاز ایران در برنامه رادیویی به سوالات زیر پاسخ داد:

سوال: وضعیت تولید گاز به چه صورت است ؟

کاظمی: شبکه شرکت ملی گاز از بُعد تولید در شرایط حداکثری و پایدار قرار دارد. سکو‌های گازی و پالایشگاه‌ها، انتقال گاز از خطوط انتقال که از جنوب می‌آید و خطوط فشار قوی در شرایط پایدار قرار دارند.

در بحث توزیع و مصرف؛ شدت کاهش دمای هوا را هفته گذشته تجربه کردیم . مصارف خانگی مان به شدت افزایش پیدا کرد به ویژه در جبهه نیمه شمالی و شمال شرق کشور استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و گلستان. قطع واردات از ترکمنستان هم داشتیم که مزید بر علت شد.

از دیروز ظهر شبکه گاز کاملا وضعیت پایداری دارد. ما از هموطنان در زمینه صرفه جویی و مدیریت مصرف  درخواست کردیم که نشان می‌دهد خواهش ما را پذیرفتند و جا دارد از آنها تشکر کنم.

سوال: برای بهینه مصرف کردن گاز چه اقداماتی انجام شده است؟

کاظمی: در کوتاه مدت ، بحث پویش هر خانه یک اتاق گرم را درخواست کردیم به ویژه در استان‌هایی که مشکل داشتند . موارد دیگری در بحث صرفه جویی است همچون استفاده از لباس گرم و مناسب فصل، رعایت دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه، محدود کردن فضای گرمایشی  و مواقعی که افراد در محل کسب و کار و منزلشان حضور ندارند وسیله گرمایشی را خاموش کنند. انجام چنین اقدامات ساده باعث شد که ما بتوانیم شرایط پایداری را در بحث مصرف داشته باشیم و به نحوی مصارف کنترل شود این به نوعی راهکار کوتاه مدت و آنی است که جواب داده و می‌دهد .

در بلند مدت هم اقداماتی که انجام شده مربوط به بحث‌ سیاست گذاری و بحث‌های اجرایی است که بتوانیم در آینده مدیریت مصرف را داشته باشیم . تشویق استانداردسازی وسایل گازسوز هم مطرح است،  وسایلی که راندمان بالایی دارند مثل بخاری، موتورخانه‌ها.  اقداماتی هم خود شرکت‌های ملی گاز در سال‌های اخیر انجام داده همچون بحث سرکشی و معاینه فنی موتورخانه ها. اقدامات تشویقی هم به این گونه است که هموطنان می توانند با صرفه جویی از تخفیف‌های تعرفه‌ای برخوردار باشند.

اقدامات بلند مدت تری هم است که  مربوط به ارگان‌ها وسازمان‌های دیگر می شود مثل رعایت مبحث ۱۹ مقررات ساختمان وبهینه سازی مصرف در بخش‌های صنعتی و نیروگاهی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۹ دی ۱۴۰۱
اوج پررویی شماهاست وقتی در پالایشگاه اون همه گاز هدر میره.و شما با وقاحت به مردم میگید صرفه جویی کنند . حماقت یعنی همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۹ دی ۱۴۰۱
توسعه پایین دست شبکه گاز با اهرم های تبلیغاتی نمایندگان سنخیتی با بالادستی صنعت گاز ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۹ دی ۱۴۰۱
راست میگید .اونایی که تو صف کپسول هستن اوروپائیان
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۰۷:۳۲ ۲۹ دی ۱۴۰۱
با سلام و خسته نباشید حداقل کارت سوخت ها را یکروز زودتر شارژکنید ما که سه چهار روزه از سی ان جی محروم شده ایم تا سر کار خود برویم البته اگه نگویید بنزین ازاد بزن چون اموزش و پرورش همچی حقوقی نمیده که توان زدن بنزین ازاد را داشته باشیم هر روز باید 100کیلومتر بریم و برگردیم سرکار ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مصیب قاسمی
۰۲:۳۳ ۲۹ دی ۱۴۰۱
جونمون درومد تو پارس جنوبی.
کل اروپا اینقدر مصرف ندارن. بعضی از معاندین مسخره میکنن که قرار بود اروپا زمستان سختی باشه ولی ایران خودش به اون روز افتاد.
باید به این نادان ها گفت ایران با 98 درصد لوله کشی گاز به مردم با اختلاف زیاد از روسیه هم جلو هست. 380هزار کیلومتر لوله کشی کردیم که باهاش میشه نه دور کره زمین رو لوله کشید. جالبه بدونید قطر از کپسول های گازی استفاده میکنن در خیلی مکان ها
Italy
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۹ دی ۱۴۰۱
شرم و خجالت واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۸ دی ۱۴۰۱
راهکار داره
1.بافت قدیم رو نو کنید
2.ساختمان های جدید مهندسی اصولی و با پنجره 2 جداره و پرده و...
3.کل خانه های مملکت رو 2 جداره کنید و پرده بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۸ دی ۱۴۰۱
گاز ادرات قطعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۸ دی ۱۴۰۱
گاز ادرات قطعه
آخرین اخبار