در حاشیه اولین کنگره بین المللی بانوان تأثیرگذار، قرار شد تفاهم‌نامه همکاری در مورد کمک به تحصیل دختران افغانستان، بین ایران و دیگر کشورهای همسایه افغانستان امضا شود.

انیسه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوری اسلامی ایران در یک نشست خبری پیرامون برگزاری اولین کنگره بین المللی بانوان تأثیرگذار در تهران گفت: در سطح ملی، زنان تأثیرگذار از طرق مختلف از جمله ۱۴ هزار زن از طریق ارتباطات مردمی به کنگره معرفی شدند که در روزهای گذشته از ۳۱ برگزیده آن تقدیر به عمل آمد و حال قرار است این کنگره در سطح بین المللی نیز به کار خود پایان دهد.

وی خاطرنشان کرد که ۴۰۰ مهمان خارجی از جمله مقامات، وزرا و برخی فعالین سیاسی زن، نخبگان عرصه علم و فن آوری، فعالان اقتصادی، فعالان اجتماعی و فرهنگی از کشورهای مختلف آسیایی، اوراسیا، اروپا، آمریکا و همچنین آفریقا در بخش پایانی اولین کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار در تهران حضور خواهند داشت.

خزعلی هدف از برگزاری این کنگره را شناسایی، حمایت و کمک به رشد توانایی و قابلیت‌های زنان نخبه و تأثیرگذار در سطح ملی و بین المللی دانست.

در مورد این کنگره، فاطمه حقیرالسادات، دبیر برگزاری این کنگره در بخش بین الملل در مورد معرفی کاندیداهایی از افغانستان گفت: ما شرکت کنندگان زیادی از افغانستان داشتیم. چند مهمان افغانستانی هم برای حضور در بخش پایانی کنگره دعوت شده اند و دیده شود که چه کسانی در نهایت برنده جایزه ویژه این کنگره خواهند بود.

خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوری اسلامی ایران در مورد توجه ویژه به زنان افغانستانی گفت: سال گذشته سازمان ملل از حمایت‌های خوب ایران از زنان افغانستانی، به خصوص ادامه تحصیل آن‌ها تقدیر کرد. امیدواریم امسال بیش از گذشته در کنار بانوان افغانستانی باشیم و بتوانیم شرایط تحصیل آن‌ها در ایران را به صورت وسیعتری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های مختلفی برای پذیرش دانشجویان دختر افغانستانی در ایران اعلام آمادگی کرده و حتی برخی ثبت نام شده اند.

خزعلی گفت که قرار است در حاشیه اولین کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار، تفاهم‌نامه همکاری در مورد کمک به تحصیل دختران افغانستان، بین ایران و دیگر کشورهای همسایه افغانستان امضا شود و به صورت دسته جمعی برای تحصیل این دختران تصمیم‌گیری شود.

وضع محدودیت های جدید از سوی طالبان برای آموزش و ادامه تحصیل دختران در افغانستان واکنش‌های گسترده جهانی از جمله در بین کشورهای اسلامی داشته است. جمهوری اسلامی ایران نیز به تعلیق آموزش دختران در افغانستان واکنش نشان داده و آمادگی خود را برای جذب دختران افغانستانی در دانشگاه های این کشور اعلام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.