مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه بازار شیلات گفت: در برنامه هفتم سرانه آبزیان در سبد خانوار از ۸ به ۱۱ کیلو افزایش می یابد.

آقای عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات گفت: تا پایان برنامه هفتم، افزایش مصرف سرانه آبزیان در سبد خانوار باید از ۸ به ۱۱ گرم برسد و مقدار سرانه باید از ۱۳.۸ به ۲۰ کیلوگرم افزایش یابد.

به گفته او، برای رسیدن به عدد ۶۴۰ هزار تن تولید در برنامه تحولی لازم است که بازارسازی انجام شود که این امر به راهبردهای مختلف نیاز دارد.

مختاری ادامه داد: ۶ برنامه راهبردی برای افزایش سهم آبزیان در سبد غذایی خانوار تدوین شده است که در بخش ترویج فرهنگ آبزی‌مصرفی، رسانه‌های جمعی و ملی به عنوان بازوان اصلی می‌توانند در این زمینه یاریگر شیلات باشند.

این مقام مسئول با اشاره به انواع قالب‌های برنامه‌سازی تاکید کرد: ساخت برنامه‌های گفتگومحور، خلق شخصیت‌های کارتونی همراه با معرفی تولیدات دانش‌بنیان جدید شیلاتی و غذاهای سریع سلامت در حوزه آبزیان به همکاری‌های بلندمدت نیاز دارد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات گفت: افزایش رویدادهای ملی چون نمایشگاه‌ها، فستیوال‌های شاد که در دنیا سابقه‌ای بیش از ۵ دهه دارد، همکاری‌های رسانه‌ای چون شبکه سلامت را می‌طلبد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۸ دی ۱۴۰۱
بااین گرانی چگونه میرسدمردم مگرتوان خریددارند
آخرین اخبار