طرح جامع کاهش آلودگی هوا اراک پس از بازنگری برای تصویب نهایی به سازمان محیط زیست کشور ارسال شده است.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا از ارسال بازنگری و تدوین مجدد طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک به محیط زیست کشور خبر داد. 

مخلص الائمه افزود: جامع کاهش آلودگی هوا اراک بازنگری و مجددا تدوین شد و برای تصویب نهایی به سازمان محیط زیست کشور ارسال شده است.

او اضافه کرد: بازنگری در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مرکزی بود که پس از کسب نظرات کارشناسی و بهره‌مندی از تخصص صاحب نظران و اندیشمندان حوزه‌های مختلف زیست محیطی این طرح بازنگری و مجددا تدوین شد و برای تصویب نهایی به سازمان محیط زیست کشور ارسال شده است.

 او بر لزوم توجه جدی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای طرح جامع مدیریت تالاب میقان هم تاکید و تصریح کرد: طرح جامع مدیریت تالاب میقان سال گذشته به تصویب رسیده و برای کنترل ریزگردها، مقابله با بیابان زایی و بهره مندی از ظرفیت‌های زیست محیطی و گردشگری تالاب میقان اجرای کامل این طرح از اولویت‌های اساسی استان در حوزه‌های زیست محیطی است.

 یوسفی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هم در این جلسه از تصویب مصوبه‌ای برای نصب و یا به روز رسانی پنج ایستگاه سنجش کیفیت هوا در اراک خبر داد.

یوسفی گفت: با افزایش ایستگاه‌ها وبروز رسانی تجهیزات، اطلاعات دقیق و وسیع‌تری از میزان و چگونگی انتشار آلودگی‌ها و رصد دقیق کیفیت هوا در اختیار تصمیم‌گیران قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
درختکاری و نهال کاری در پارک ها و بوستان های اراک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
کمیسیون محیط زیست و عمران مجلس باید پاسخگو باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
دیگه پایش چی اون نیروگاهتو خاموش کن تمام