مصدق گفت:یکی از معضلات دستگاه قضائی، روند فزاینده ورودی پرونده به قوه‏ قضائیه است که علت و منشاء آن الزاماً ارتباط به قوه‎ قضائیه ندارد.

چهارمین نشست هیات اندیشه ‎ورزی حوزه در معاونت اول معاونت اول قوه‏ قضائیه با حضور روسای کل دادگستری استان‏‌های هرمزگان، گلستان، کرمانشاه، یزد، آذربایجان غربی، زنجان و البرز و تعدادی از مدیران ارشد ستاد قوه قضائیه با موضوع راهکار‌های عملی کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در این نشست گفت: یکی از معضلات دستگاه قضائی، روند فزاینده ورودی پرونده به قوه‏ قضائیه است که علت و منشاء آن الزاماً ارتباط به قوه‎ قضائیه ندارد و نیازمند راه‎حل موثر برای کاهش فشار به قضات و کارکنان است.

وی افزود: برخی راهکار‌های کاهش پرونده نیازمند اصلاح قانون است و برخی هم با اتخاد تدابیر عملی و پیشگیرانه قابل تحقق است.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق تصریح کرد: مبنای ما این است که برای حل معضلات دستگاه قضائی حتما از تجربه قضات و مدیران شاغل در صف قوه قضائیه یعنی دادسرا‌ها و محاکم استفاده کنیم و بدون لحاظ نظرات آنها، راهکار‌هایی که ارائه خواهد شد، انتزاعی و ابتر خواهد ماند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: علت تشکیل هیئت‎‌های اندیشه‎ وزری در معاونت اول نیز همین رویکرد است و ما با استفاده از تجارب و راهکار‌های عملی مدیران و قضات دادگستری‎‌ها واندیشمندان و پژوهشگران، تلاش می‎ کنیم پیشنهاد‌های موثر خود را به رئیس قوه قضائیه ارائه کنیم.

در ادامه این جلسه که به مدت ۴ ساعت بطول انجامید، روسای کل دادگستری استان تجارب و راهکار‌های عملی خود را در حوزه کاهش ورودی پرونده ‏ها به اشتراک گذاشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار