مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از برف روبی هزار و ۸۷۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان با توجه به آغاز بارش برف از شب گذشته در سطح استان خبرداد.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به شروع بارش برف و باران در استان گفت: از شب گذشته در محور‌های مواصلاتی استان شاهد بارش برف بوده ایم که با توجه به برنامه ریزی انجام شده و آمادگی کامل عوامل راهداری، بلافاصله نسبت به اجرای عملیات برفروبی و نمکپاشی در طول راه‌های برفگیر اقدام شد.
او افزود: در حال حاضر به همت راهداران کلیه محور‌های مواصلاتی استان باز و تردد با رعایت نکات ایمنی در جریان است.

جلال زاده ادامه داد: از شب گذشته تاکنون ۱۹۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با همکاری ۲۳۰ نیروی راهدار در قالب ۵۳ اکیپ در حال خدمت رسانی در محور‌های استان با الویت برف روبی و بازگشایی محور‌های اصلی و شریانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: در پی عملیات برفروبی از شب گذشته تاکنون، در سطح محور‌های شهرستان‌های قاین، بیرجند، سربیشه، نهبندان درمیان، زیرکوه، خوسف و حوزه استحفاظی اداره دیهوک هزار و ۸۷۰ کیلومتر راه برف‌روبی و هزار و ۵۱ تن شن و نمک مصرف شده است.

او تصریح کرد: راهدارن مستقر در محور‌های استان در این مدت به ۹۱ دستگاه خودرو امداد رسانی کرده اند و در حال حاضر به دلیل بارش برف در محور‌های بیرجند-قاین و نهبندان-سربیشه تردد تریلی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و تردد سایر وسایل نقلیه هم در این محور‌ها بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

جلال زاده عنوان کرد: باتوجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، برنامه‌ریزی لازم برای استقرار راهداران و ماشین‌آلات راهداری و فعالسازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی، طی روز گذشته صورت پذیرفت.

مدیرکل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری با تجهیزات کامل در جاده‌ها آماده‌باش هستند گفت: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و همکاران مستقر در مرکز مدیریت راه‌های استان به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع رسانی وضعیت جاده‌های استان است.

برچسب ها: راهداری ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار