معاون توسعه راه آهن شرکت زیر ساخت گفت: پروژه های ریلی راه آهن سریع سیر با همکاری راه آهن کلید زده شده و اکنون در مرحله تامین منابع مالی هستیم.

 آقای عباس خطیبی گفت: ایران در حوزه ریلی  با کشورهای پیشرفته و توسعه یافته فاصله زیادی دارد، اما  ایران در مقایسه با کشورهای منطقه  در حوزه ریلی از پیشرفت بسیار زیادی برخوردار است.

به گفته معاون توسعه راه آهن شرکت زیر ساخت، در ۲۰ سال گذشته شاخص طول با جمعیت از عدد ۱۰۷ به ۱۴۰ در حوزه ریلی رسیده که این آمار بیانگر پیشرفت بسیار زیاد در این حوزه است.

او می گوید: طرح های توسعه ریلی به عنوان یک ابر پروژه محسوب می شود که نیاز به مبالغ بسیار بالایی دارد، اما با این وجود در ۲۰ سال گذشته ما در حوزه ریلی و پروژه های این بخش رشد قابل توجهی داشته ایم.

خطیبی گفت: در راستای سیاست های توسعه  بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم که باید به کریدورهای ترانزیتی  متصل شویم که مبادی ورودی و خروجی به سمت ریل باید ببریم .

او گفت: توانسته ایم ۵ پروژه بزرگ ریلی را به بهره برداری برسانیم که این پروژه ها شامل  راه آهن ملایر_کرمانشاه ، قزوین_ رشت، میانه_ بستان آباد،خواف _هرات و زاهدان _خاش که   بخشی از کریدور چابهار به طول   ۷۷۰ کیلومتر بوده است که به بهره برداری رسانده ایم.

او گفت: در پروژه‌ راه آهن به چابهار که به طول ۷۷۰ کیلومتر است بخشی از آن به طول ۱۵۵ کیلومتر را ساخته ایم و حداکثر تلاش ما آن است که تا دو سال آینده  بتوانیم این پروژه را به اتمام رسانده و بهره برداری کنیم.

خطیبی گفت: در پروژه  ریلی رشت_آستارا بخشی از این پروژه که شامل قزوین به رشت است، ساخته ایم و بخشی دیگر از این پروژه  رشت به کاسپین  هم تا بهار سال آینده به قزوین رشت متصل می کنیم. اما برای تکمیل کامل این پروژه  نیاز به ۲۰ هزار میلیارد تومان داریم که باید تامین شود.

معاون  شرکت توسعه‌ زیر ساخت گفت: در پروژه های ریلی و راه آهن سریع سیر  راه آهن تهران_ قم _اصفهان  با همکاری راه آهن کلید زده شده که اکنون در مرحله تامین فایناس و منابع مالی هستیم.

 

برچسب ها: راه آهن ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار