رئبس اداره حفاظت محیط زیست مهریز از اجرای برنامه آموزشی محیط زیست در سطح مدارس شهرستان مهریز به مناسبت هفته هوای پاک خبر داد.

محمد رضا خواجه رئبس اداره حفاظت محیط زیست مهریز با اشاره به اهمیت انتقال مفاهیم عمیق محیط زیستی از طریق جوانان و نوجوانان به خانواده ها، اظهار داشت: با هدف جلب مشارکت جوامع محلی در حفاظت آگاهانه از محیط زیست، ارتقای سطح آگاهی‌های زیست محیطی دانش آموزان و آشنایی این قشر با وظایف محیط بانان طرح حضور در مدارس. اموزش چهره به چهره در مدارس شهرستان مهریز به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک اجرا شد.

او اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان و سنین کودکی و نوجوانی را بسیار اثر گذار دانست و افزود: دانش آموزان در این طرح با مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست آشنا می‌شوند و محیط بانان نیز به پرسش‌های دانش آموزان و معلمان پیرامون وظایف و رسالت حفاظت محیط زیست پاسخ می‌دهند.

خواجه ادامه داد: نهادینه شدن اخلاق محیط زیستی در ذهن و اندیشه کودکان می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه محیط زیست را حل کند و نسلی کاملا حافظ طبیعت و دوستدار محیط زیست پرورش دهد.

به گفته او دانش آموزان مهریزی در این هفته ضمن آشنایی با مبانی محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیست یاریگر محیط زیست خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.