درحالیکه رقابت‌های لیگ برتر تازه به نیم فصل رسیده، قرارداد حمید مطهری سرمربی نساجی برای یک فصل دیگر تمدید شد.

ببر‌های قائمشهر از روزی که با یک پیروزی دراماتیک مقابل راه آهن، تیم هم استانی خود یعنی خونه به خونه بابل را ناکام گذاشتند و به لیگ برتر رسیدند، اکنون پنج فصل است که در لیگ برتر، بالاترین سطح فوتبال کشور، توپ می‌زنند.

نساجی مثل عقبه باقدمتش، در لیگ برتر هم کم کم دارد قدیمی می‌شود، چیزی که هواداران متعصبش ۲۴ سال برایش انتظار کشیدند، نزدیک به ربع یک قرن، البته باورش سخت است!

در شهر کوچک قائمشهر، کمتر قائمشهری پیدا می‌شود که از ریزترین جزییات و اخبار تیمش اطلاع نداشته باشد، با وجود اینکه این تیم سال هاست در تهران تمرین می‌کند و فقط برای انجام بازی به قائمشهر می‌آید، در بیشتر مغازه‌ها و فروشگاه‌های این شهر پرچم نساجی نصب شده و در روزگارشان یا از برد نساجی مسرورند یا از شکست تیم شان کلافه.

هواداران پر و پا قرص و همچنین پیشکسوتان این تیم به راحتی از عملکرد تیم شان راضی نمی‌شوند، آن‌ها گاهی حتی با وجود پیروزی هم انتظارشان از تیم شان بالاست، هرچند شاید امسال از نتایج و سبک بازی هجومی تیم شان بیشتر از گذشته راضی باشند.

نیمه اول پنجمین فصل؛ تا اندازه زیادی امیدوار کننده!

نساجی مازندران فردا پنج شنبه نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر را در رفسنجان مقابل مس این شهر آغاز می‌کند، با این توضیح که جدال دو تیم در دیدار رفت با تساوی یک یک به پایان رسید.

قرمز‌های قائمشهر نیم فصل اول را در رده نهم به پایان بردند، با آماری رند پنج برد، پنج تساوی و پنج شکست و کسب ۲۰ امتیاز، با عملکردی بهتر از دو فصل گذشته که دوازدهم شدند اما مشابه فصل ۹۸-۹۹ که با محمدرضا مهاجری هم نهم شده بودند.

نساجی که در حال حاضر صدرنشین نیمه دوم جدول لیگ برتر است، خط حمله گلزن و زهرداری داشته، آن‌ها در ۱۵ بازی ۱۸ گل به ثمر رسانده اند، که در گلزنی فقط سه تیم را بالاتر از خود می‌بینند و از گلزن‌ترین تیم لیگ یعنی سپاهان فقط سه گل کمتر زده اند.

شاگردان مطهری، اما در خط دفاعی عملکرد قابل دفاعی نداشتند، آن‌ها در نیم فصل اول ۲۰ گل خوردند، یعنی به طور متوسط ۱.۳۳ گل در هربازی، که طبعا نمی‌تواند آمار مطلوبی باشد، هرچند دریافت پنج گل از پرسپولیس در هفته آخر در این آمار بد بی تاثیر نیست اما به هر ترتیب در آمار بدترین خط دفاعی دوم هستند و فقط تیم بحران زده نفت مسجد سلیمان را بالاتر از خود می‌بینند که ۳۵ از خط دروازه اش گذشت.

نساجی با تفکرات سرمربی جوان خود با سبکی هجومی و تماشاگر پسندی که بازی می‌کند، امسال در خانه عملکردی قابل قبولی داشته، آن‌ها در ۸ بازی خانگی ۱۵ امتیاز گرفتند و در این فاکتور صدرنشین لیگ هستند، و با تکرار این نتیجه در نیمه دوم فصل می‌توانند بیشتر از همیشه به کسب رتبه تک رقمی امیدوار باشند.

حمید،نیچه فوتبال ایران؛ او واقعا قوی‌تر از بهانه هایش است!

برای موفقیت باید همیشه قوی‌تر از بهانه هات باشی،ز گیتی دو کس را سپاس، یکی حق شناس و یکی حد شناس،مثل یک گلادیاتور کار کن مثل پادشاه زندگی کن،آجر‌هایی که به سمت ما پرتاب می‌شود را خشت به خشت روی هم می‌گذاریم و کاخ رویا‌های خود را می‌سازیم، شیر همیشه یک قلمرو تعیین می‌کند و اگر کسی وارد قلمرو شود، تا نهایت جان می‌جنگد و نمی‌گذارد که وارد آنجا شود،این‌ها فقط بخشی از جملاتی هست که حمید مطهری در سال‌های اخیر در نشست‌های خبری قبل و بعد بازی اش استفاده کرده، تا جاییکه به خاطر ادای این جملات قصار و غالبا انگیزشی، در فضای مجازی به حمید نیچه شهرت یافته است.

حمید مطهری بازیکن پرسپولیس بود که با بدشانسی و با یک مصدومیت مجبور شد در ۲۵ سالگی فوتبال را کنار بگذارد، ۱۰ سال بعد مربیگری را با دستیاری مهدی تارتار در راه آهن آغاز کرد، سپس در صبای قم، سنگ آهن بافق، سایپا، پیکان، و در آخر سه سال تا پایان فصل‌گذشته در پرسپولیس دستیار یحیی گلمحمدی بود.

او که در فصل ۹۸-۹۹ برای مدت کوتاهی دستیاری رضا مهاجری در نساجی را هم در کارنامه داشت، ابتدای فصل جاری این بار در قامت سرمربی به نساجی برگشت تا رسما دوره سرمربیگری خود را در نساجی استارت بزند، تیمی که سابقا به مربیان کم‌تجربه دیگری نظیر جواد نکونام، محمود فکری، وحید فاضلی و همچنین ساکت الهامی فرصت داده بود.

حمید مطهری عملا خود را جایگزین ساکت الهامی مربی فصل قبل نساجی می‌بیند که توانست در یک کار بزرگ جام حذفی را برای این تیم به ارمغان بیاورد، هرچند با اتفاقات عجیبی که این سرمربی در رختکن رقم زد، مالک نساجی را مجبور کرد عذرش را بخواهد.

سرمربی ۵۳ ساله نساجی برخلاف سرمربی فصل گذشته این تیم، از وجاهت رفتاری و شخصیتی ممتازی برخوردار است، عموما کنار زمین از هیجان و شلوغ کاری به دور است و در کنفرانس‌های مطبوعاتی هم احترام حریف، هواداران و حتی سرمربی تیم مقابل را نگه می‌دارد که این در فوتبال امروز ایران کالایی گرانبهاست.

رضا حدادیان مالک نساجی با انتصاب حمید مطهری نهمین سرمربی را در پنجمین فصل برای تیمش برگزید، او نشان داده به مربیان ولو بی تجربه فرصت ابراز توانایی‌های شان را می‌دهد، هرچند در این راه گاهی متحمل فشار افکار عمومی هم شد و دست به برکناری سرمربیان تیمش مثل وحید فاضلی، مجید جلالی و حتی ساکت الهامی زده است.

او، اما این‌بار در حمایت از سرمربی جوان و آینده دار خود برخاسته، البته نه در حرف بلکه درست چند روز بعد از یک شکست سنگین خارج از خانه مقابل پرسپولیس که یکی از سنگین‌ترین‌های آن در چند سال اخیر بود، قرارداد حمید مطهری را یک فصل دیگر تمدید کرد تا نشان دهد چقدر به توانایی او ایمان دارد.

هرچند اینترنت را زیر و رو کنید از رقم قرارداد سرمربی نساجی چیزی در آن نمی‌یابید اما به نظر نمی‌رسد رقم قرارداد او با قرمز‌های قائمشهری خارج از عرف باشد، چون مالک نساجی در همه این سال‌ها نشان داده از قرارداد‌های پر زرق و برق چه با بازیکن چه با مربی به دور است.

در این بین حمید مطهری هم می‌داند که انتظار از او در نساجی اگر بیشتر از انتظار از یک سرمربی در استقلال و پرسپولیس بیشتر نباشد، کمتر نیست، در یک شانس بزرگ باید با نساجی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده حاضر شود، رقابت‌هایی که در سه فصل حضور در پرسپولیس در نقش دستیار یحیی گل محمدی تجارب زیادی اندوخته است و حالا می‌تواند آن را برای نساجی خرج کند.

حامد گلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار